כאב

יעילות הטיפול בבוטוליניום טוקסין בטווח הארוך (The British Journal of Dermatology)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם ב-British Journal of Dermatology עולה כי לתכשירי בוטוליניום טוקסין A (בוטוקס) ובוטוליניום טוקסין B (Neurobloc/Myobloc)השפעה מקסימאלית המופיעה לאחר שלושה שבועות טיפול. בטווח הארוך, ממוצע אזורי חסר-זיעה היה גדול יותר עם בוטוקס, בהשוואה ל-Neurobloc.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יחידות mU (Mouse Units) משמשות לכימות הפעילות הביולוגית של תכשירי בוטוליניום טוקסין A ו-B. עם זאת, ברקמות הומאנית, ערכי mU בין תכשירים אינם מקבילים לפוטנטיות היחסית שלהם או משך השפעת התרופה.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות את ההשפעות קצרות הטווח וארוכות הטווח של בוטוקס ו-Neurobloc/Myobloc במיהולים ומינונים שונים במודל עור הומאני.

במחקר הפרוספקטיבי, אקראי, כפל-סמיות, 18 מתנדבים בריאים (8 נשים ו-10 גברים, בגיל ממוצע של 28 שנים) טופלו בזריקות סיליין, בוטוקס או Neurobloc ב-10 נקודות בבטן בסדר אקראי. תבחין זיעה נינהידרין שימש להשוות אזורי חסר זיעה. עשר מדידות נלקחו במהלך תקופת זמן של 54 שבועות.

מהתוצאות עולה כי לשני התכשירים השפעת שיא שזוהתה לאחר שלושה שבועות, עם הרבה יותר אזורי חסר-זיעה עם Neurobloc. עם זאת, לאחר מכן, קצב הירידה היה איטי יותר עם בוטוקס, ולאחר 24 שבועות, ממוצע האזורים עם בוטוקס היה גדול יותר. ההשפעה של מיהול הטיפול הייתה גדולה יותר עם טיפול ב- Neurobloc ויחס ההמרה הממוצע (בוטוקס/ Neurobloc) היה 1:29. הבדלים בין המינים זוהו עם שני התכשירים, עם השפעה מעטה יותר בנשים.

                    

החוקרים מסכמים וקובעים כי לתוצאות אלו חשיבות רבה לטיפול הקליני.

The British Journal of Dermatology. 2011;164(1):176-181

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה