כאב

תרופה חדשה לטיפול בכאב מהווה חלופה ל-Oxycodone (מתוך J. Pain Practice)

לתכשיר בשחרור-ממושך של התרופה Tapentadol להקלה על כאבים מעט תופעות לוואי בהשוואה ל-Oxycodone (אוקסיקוד) כאשר ניתן כטיפול להקלה על כאב בחולים עם אוסטיאוארתריטיס או כאב גב תחתון כרוני, כך עולה מתוצאות מחקר חדש.

משכך הכאבים, Tapentadol ER עשוי לשמש כחלופה להקלה על כאב כרוני, במידה ויאושר ע”י ה-FDA.

החוקרים בחנו את הבטיחות ופרופיל הנסבלות של התרופה בחולים עם כאב כרוני על-רקע אוסטיאוארתריטיס של הברך או הירך, או כאב גב תחתון, בהשוואה לחולים שנטלו טיפול ב- Oxycodone CR.

מהתוצאות עולה כי Tapentadol ER מלווה בשיעורי היארעות נמוכים יותר של בעיות במערכת העיכול, בהשוואה ל- Oxycodone CR. שכיחות עצירות, בחילות והתקפי הקאות הייתה נמוכה יותר בהשוואה ל- Oxycodone.

ההיארעות של תופעות לוואי במערכת העיכול, כולל עצירות, בחילות, או הקאות, שהובילו להפסקת נטילת הטיפול הייתה גבוהה פי 2.5 בחולים שטופלו ב- Oxycodone, בהשוואה למטופלים ב-Tapentadol.

כמו כן, Tapentadol ER מביא להקלה משמעותית בכאב בינוני עד חמור, על-רקע אוסטיאוארתריטיס של הברך או הירך, או בכאב גב תחתון כרוני, למשך עד שנה.

מטרת המחקר הייתה להשוות את הבטיחות של Tapentadol ER במינונים של 100 עד 250 מיליגרם, פעמיים ביום, במהלך תקופה של שנה אחת, ולהשוות את היעילות והבטיחות אל מול Oxycodone CR.

894 חולים נטלו Tapentadol ER ו-223 טופלו ב- Oxycodone. ההיארעות הכוללת של חולים עם תופעת לוואי אחת במערכת העיכול, לכל הפחות, עמדה על 85.7% עם Tapentadol ER, בהשוואה ל-90.6% עם Oxycodone CR.

תופעות הלוואי הנפוצות כללו עצירות, בחילות, סחרחורות, ישנוניות, הקאות, כאבי ראש, חולשה וגרד.

החוקרים סבורים כי הפרופיל הגסטרואינטסטינאלי החיובי של Tapentadol ER במהלך טיפול בן שנה עשוי להביא לשיפור ההיענות לטיפול ארוך-טווח להקלה על כאב כרוני.

J. Pain Practice, published online July 2010.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה