כאב

טיפול כירורגי בקרע דיסטאלי חלקי של גיד שריר הזרוע הדו-ראשי (The Journal of Hand Surgery)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of Hand Surgery עולה כי לאחר טיפול כירורגי בקרע דיסטאלי, חלקי של גיד שריר הזרוע הדו-ראשי, לרוב חל שיפור מלא בכוח, עם תנועה מלאה. הטיפול הכירורגי בקרע דיסטאלי, חלקי, של שריר הזרוע הדו-ראשי הינה אפשרות ויאבילית לאחר כשלון טיפול לא-ניתוחי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להוכיח כי תיקון כירורגי של קרע דיסטאלי, חלקי, של גיד שריר הזרוע הדו-ראשי מאפשר חזרה מהירה וכמעט-מלאה של התנועה וכוח השריר.

החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 17 חולים עם קרע חלקי, חד-צדדי, של גיד שריר הזרוע הדו-ראשי, שעברו תיקון כירורגי בין השנים 2003-2009, ושבו להערכה חוזרת ובדיקת הכוח. בדיקות המעקב כללו שאלונים, צילומי רנטגן, בדיקות כוח וטווח תנועה, תוך השוואה לצד הנגדי. החוקרים התבססו על סימולאטור Baltimore Therapeutic Equipment Work Simulator להערכת כיפוף איזומטרי ודינאמי של המרפק, וכוח סיבוב הזרוע בשתי הגפיים.

17 חולים שבו לבדיקות נוספות, 14 מהם נכשלו לאחר טיפול לא-ניתוחי. חולה אחד אובחן עם התגרמות והתקשות של המפרקים (Heterotopic Ossification). שני משתתפים דיווחו על הפרעה בתחושה עורית בחלק הלטארלי של המרפק. תועד מקרה אחד של קרע-חוזר ארבע שנים לאחר המחקר המקורי. 15 חודשים לאחר התיקון החוזר, החולה היה אסימפטומטי. ממוצע מדד Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand עמד על 9 (בטווח -0-33). בחולה אחד זוהתה הגבלה בסיבוב האמה כלפי מטה (פרונציה) (50 מעלות). כיפוף המרפק האיזומטרי והדינאמי היה חזק יותר ב-3% ו-11%, בהתאמה, בהשוואה לצד הנגדי. ממוצע סיבוב האמה האיזומטרי כלפי מעלה (סופינציה) היה חלש ב-6% וממוצע סיבוב האמה הדינאמי כלפי מעלה היה חלש יותר ב-10%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי  מרבית החולים לאחר טיפול כירורגי בקרע דיסטאלי, חלקי, של גיד שריר הזרוע הדו-ראשי, זוכים לשיפור מלא בכוח, עם תנועה מלאה. הטיפול הניתוחי במקרים אלו הינה אפשרות ויאבילית לאחר כשלון טיפול לא-ניתוחי

The Journal of Hand Surgery: Volume 35Issue 7, Pages 1111-1114

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה