כאב

שימוש בטשטוש במהלך טיפולי שיניים בילדים בקהילה (מתוך BDJ)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם ב-British Dental Journal (BDJ) ב-12 ביוני 2010, עולה כי מרבית ההורים לילדים שעברו טיפול שיניים תחת טשטוש תוך-ורידי דיווחו על שביעות רצון גבוהה.

מטרת המחקר הייתה להעריך את השימוש בטשטוש במהלך טיפולי שיניים בקהילה, ולבחון באילו כלים משתמשים רופאי השיניים על מנת להתמודד עם חוסר שיתוף פעולה של הילדים לטיפול.

המחקר כלל 400 ילדים בגיל 5-12 שנים, שהופנו לטיפול תחת טשטוש אצל הרופא השיניים בשל עששת (78%) או לצורך עקירות שיניים אורתודונטיות (22%). הורי הילדים מילאו שאלוני שביעות רצון, וכן נשלחו שאלונים לרופאי השיניים המפנים.

מתוצאות המחקר עולה כי הטיפול שבוצע בשכיחות הגבוהה ביותר היה עקירה בשילוב עם שחזור. החוקרים מדווחים כי ב-40% מהמקרים נערך הטשטוש באמצעות מתן תוך ורידי של Midazolam, Ketamine ו-Fentanyl, וכי ב-34% מהמקרים ניתן שילוב של Midazolam ו-Ketamine.

החוקרים מציינים כי 74% מההורים מילאו את שאלון שביעות הרצון. 97% מהעונים דיווחו כי הטשטוש היה טוב/מצוין, ו-80% ענו כי יבחרו שוב בטיפול תחת טשטוש או ימליצו לאחרים על כך. עם זאת, רק 45% מרופאי השיניים המפנים מילאו והחזירו את השאלונים. מרביתם דיווחו על העדפה לטיפול תחת טשטוש תוך-ורידי (66%), לעומת הרדמה מלאה.

לאור תוצאות המחקר מסכמים החוקרים כי רוב ההורים לילדים שעברו טיפול שיניים תחת טשטוש דיווחו על שביעות רצון מהתהליך, וכי לא נצפו הבדלים משמעותיים אצל רופאי השיניים בהבנת או העדפת סוג ההרדמה.

British Dental Journal 2010

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה