כאב

שכיחות מוגברת של תסמונת רגליים חסרות מנוח בקרב חולי מיגרנה (Journal of Neurology, Neurosurgery, and Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בחולי מיגרנה קיים סיכון מוגבר לתסמונת רגליים חסרות-מנוח. החוקרים מסבירים כי בנוכחות כאבי ראש יש לקחת בחשבון את האפשרות להפרעה נוספת.

לדברי החוקרים, ייתכן כי קיים מנגנון משותף האחראי לקשר בין מיגרנה ותסמונת רגליים חסרות-מנוח (Restless Leg Syndrome).

מדגם המחקר כלל 1041 חולים הסובלים מכאבי ראש. מרבית החולים אובחנו עם מיגרנה, חלקם סבלו מכאב ראש על-רקע מתח וחלק קטן סבל מכאב ראש מקבצי.

כל חולה השלים את שאלון Migraine Disability Assessment, מדדי Hospital Anxiety and Depression Scale, מדד Pittsburgh Sleep Quality Index ו-International Restless Legs Syndrome Study Group Rating Scale.

החוקרים מדווחים כי 11.4% מחולי מיגרנה אובחנו עם תסמונת רגליים חסרות-מנוח. שיעור זה היה גבוה יותר בהשוואה לחולים עם סוגים אחרים של כאבי ראש (4.6% עם כאב ראש על-רקע מתח ו-2% עם כאב ראש מקבצי,  p=0.002).

בנוסף, בקרב חולי מיגרנה עם תסמונת רגליים חסרות-מנוח תועדה שכיחות גבוהה יותר של פוטופוביה, פונו פוביה, התלקחויות עקב פעילות גופנית, ורטיגו, סחרחורות, טינטון וכאבי צוואר. כמו כן, בקבוצה זו תועדה שכיחות מוגברת של דיכאון, מוגבלות ואיכות שינה ירודה.

המקור לתחלואה הנלווית של תסמונת רגליים חסרות-מנוח בחולי מיגרנה עדיין אינו ברור. חוקרים מציעים כי הפרעה בפעילות דופמינרגית בגרעין A11 עשויה לספק הסבר לקשר הנ”ל.

החוקרים מציינים כי הם זיהו נטייה מוגברת לתסמונת רגליים חסרות-מנוח ביחס ישר למספר תסמיני המיגרנה.

J Neurol Neurosurg Psychiatry. 2010;81:524-528

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה