כאב

אמיטריפטילין עשוי להיות יעיל בתסמונת שלפוחית כואבת (מתוך ה- Urology)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון מאי של הירחון Urology, עולה כי אמיטריפטילין (Amitriptyline) עשוי להוות אפשרות טיפולית בחולים עם ציסטיטיס אינטרסטיציאלית/תסמונת שלפוחית כואבת.

המחקר הנוכחי לא הדגים שיפור מובהק סטטיסטית בתסמינים תחת שימוש באמיטריפטילין לעומת פלצבו, אולם המידע שנאסף תומך ביעילות מסוימת באלו שהגיעו למינונים של 50 מ”ג לפחות ליום.

במחקר הנוכחי, מסוג מחקר ביקורת בבחירה אקראית, חולקו 271 נבדקים לשתי קבוצות בראשונה שטופלו באמיטריפטילין, ובשנייה קיבלו פלצבו, בנוסף לתוכנית לשינוי התנהגותי.  מינון האמיטריפטילין עלה לאורך המחקר מ- 10 מ”ג ליום ועד ל- 75 מ”ג ליום.

מתוצאות המחקר עולה כי לאחר 12 שבועות, החוקרים קיבלו תשובות מ- 231 נבדקים.  בניתוח של כוונה לטפל, 55% בקבוצת הטיפול ו 45% בקבוצת הביקורת דיווחו על שיפור משמעותי.

יחד עם זאת, נבדקים שנטלו לפחות 50 מ”ג ליום של התרופה הדגימו שיעורי תגובה גבוהים הרבה יותר בהשוואה לאלו שנטלו מינון שווה של פלצבו (77% מול 53%).

החוקרים מסכמים כי לאור מיעוט המחקרים שבדקו נבדקים עם התסמונת הנ”ל או טיפולים יעילים לתסמונת, יש לראות בממצאי המחקר הנוכחי ככאלו התומכים בשימוש באמיטריפטילין.

J Urol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה