כאב

האם קיים קשר בין צריכת סידן ובין חילוף החומרים בבנים? (Journal of Pediatrics)

ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of Pediatrics עולה כי בבנים הצורכים כמות גדולה של סידן בתזונה, הצריכה הקלורית במנוחה גבוהה יותר בהשוואה לבנים הצורכים כמויות סידן נמוכות יותר בתזונה.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר עשויים לסייע בהבנת הסיבה לכך שחלק מהמחקרים מצאו קשר בין צריכת סידן גבוהה ובין רמות נמוכות יותר של שומן בגוף בילדים ומבוגרים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר בין צריכת סידן בקרב ילדים ובין REE (Resting Energy Expenditure). הם מסבירים כי ידוע שסידן מסייע בבקרת המטבוליזם, לכן במידה ויש לו השפעות על הצטברות שומן גוף, ייתכן שהמנגנון הוא דרך השפעה על הצריכה הקלורית במנוחה.

החוקרים אספו מידע מפורט על הרגלי התזונה של 315 ילדים בגילאי 7-12 שנים. הם תיעדו את רמות השומן בגוף הילדים, ולאחר שהות במהלך הלילה במעבדת המחקר, תיעדו את מדדי REE.

החוקרים מצאו כי אין קשר בולט בין צריכת הסידן בתזונה ובין רמות השומן בגוף. עם זאת, זוהה מתאם בין צריכת סידן גבוהה ובין מטבוליזם גבוה יותר במנוחה. ומצד שני, זוהה קשר בין מטבוליזם גבוה יותר במנוחה ובין רמות נמוכות יותר של שומן גוף.

כאשר החוקרים בחנו בנפרד בנים ובנות, הם מצאו כי הקשר בין סידן ובין מטבוליזם במנוחה היה מוגבל לבנים בלבד.

מהתוצאות עולה כי סידן עשוי להשפיע על הצטברות השומן בגוף דרך השפעתו על REE. לא ברור מדוע הקשר מוגבל לבנים בלבד. החוקרים סבורים כי ייתכן והסיבה היא הורמוני מין, אך אינם משוכנעים בדבר.

עם זאת, ההשפעה של סידן על משקל הגוף עדיין אינה-ברורה. גורמים רבים, מגנטיקה דרך דיאטה ופעילות גופנית ועד מצב סוציו-אקונומי, משפיעים על הסיכון לעודף-משקל או השמנת-יתר, והחשיבות היחסית של סידן אינה ידועה. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Journal of Pediatrics 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה