כאב

מהי היעילות של טיפול חוזר ב-Certolizumab בחולי קרוהן? (מתוך Clinical Gastroenterology and Hepatology)

מאת ד”ר בן פודה שקד

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אפריל של ירחון Clinical Gastroenterology and Hepatology עולה כי חולי קרוהן המגיבים לטיפול אינדוקציה ב-Certolizumab Pegol ולאחר מכן חווים הישנות עשויים להגיב לטיפול חוזר בתכשיר זה.

החוקרים מסבירים כי במחקרם הנוכחי, בו נכללו חולי קרוהן המקבלים טיפול אחזקתי ב-Certolizumab Pegol וחווים הישנות, ביקשו להעריך אסטרטגיה טיפולית חדשה של עלייה זמנית במינון (אותה מכנים רה-אינדוקציה) ולאחר מכן חזרה למינונים האחזקתיים הקודמים אותם נטל החולה בעת הופעת ההישנות.

החולים שנכללו במחקר מקורם במאגר ה-PRECiSE 2, בו חולים עם מחלת קרוהן בינונית עד קשה קיבלו טיפול אינדוקציה בתכשיר Certolizumab Pegol. בתום שישה שבועות, הוקצו החולים אקראית להמשך הטיפול בתכשיר, במינון אחזקתי של 400 מ”ג מדי ארבעה שבועות, או לחילופין להחליף לתרופת דמה (הפסקת הטיפול). החולים שהגיבו לטיפול וחוו הישנות בנקודה זו או אחרת בין שבועות 6 ו-26 היוו את העוקבה למחקר הרה-אינדוקציה הנוכחי (המכונה PRECiSE 4).

החוקרים מדווחים כי החולים בקבוצת הטיפול המתמשך קיבלו מינון יחיד נוסף של 400 מ”ג של Certolizumab Pegol כרה-אינדוקציה, בעוד שאלו בקבוצת הפסקת הטיפול (קבוצת הביקורת) ניתנה רה-אינדוקציה כמנות של Certolizumab Pegol במינון 400 מ”ג בשבועות 0, 2 ו-4 ולאחריהן טיפול אחזקתי במינון דומה מדי ארבעה שבועות.

לדברי החוקרים, הם הופעתו לגלות כי כ-60% מהחולים הגיבו לאסטרטגיה טיפולית זו בטווח הקצר, וכ-30% הגיבו לה גם בטווח הארוך. הם מפרטים כי ארבעה שבועות לאחר התחלת הרה-אינדוקציה, 63% מהחולים בקבוצת הטיפול המתמשך ו-65% מאלו בקבוצת הביקורת הגיבו לטיפול זה. בתום 52 שבועות, שמרו על התגובה 52% ו-55% מהחולים, בהתאמה.

לאור ההיבטים הפרמקואקונומיים הטובים של גישה טיפולית זו, מסיקים החוקרים כי המדובר באפשרות נוספת של טיפול תרופתי אותה יכולים הקלינאים לשקול באוכלוסיית חולים זו.

Clin Gastroenterol Hepatol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה