כאב

Alendronate מגן מפני אובדן עצם בנשים סביב תקופת מנופאוזה (מתוך Fertility and Sterility)

ממחקר חדש שפורסם ב-Fertility and Sterility עולה כי Alendronate מונע אובדן עצם בנשים סביב תקופת מנופאוזה.

לדברי החוקרים, מאחר ומדובר במחקר פיילוט, דרושים מחקרים נוספים במטרה להעריך באופן מלא את התועלת והבטיחות של הטיפול באוכלוסיית נשים זו. עם זאת, מתוצאות המחקר הנוכחי עולה כי טיפול בביספוספנטים עשוי למנוע את אובדן העצם בנשים סביב תקופת המנופאוזה.

במחקר כפל-סמיות בן שנה אחת, 31 נשים טופלו ב- Alendronate במינון 70 מ”ג בשבוע, 14 נשים טופלו בפלסבו. כל המשתתפות במחקר היו בטווח הגילאים 40-54 שנים.

החוקרים כותבים כי בנשים בגילאים אלו אובדן העצם מואץ משמעותית. היעד העיקרי של המחקר היה השינוי בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה, במהלך שנה אחת, כפי שנמדד בבדיקת DEXA (Dual-Energy X-ray Absorptiometry).

מתוצאות המחקר עולה כי לאחר שנה אחת, ערכי BMD בעמוד השדרה עלו ב-3% בקבוצת המטופלות ב- Alendronate, זאת לעומת ירידה של 0.9% בקבוצת הפלסבו (p<0.01).

השיפור בערכי BMD בירך היה גבוה כמעט פי שתיים בקבוצת המטופלות ב- Alendronate, בהשוואה לביקורות. הגנה זו זוהתה כבר לאחר 6 חודשי טיפול.

החוקרים מצאו בנוסף ירידה משמעותית במדד ספיגת עצם בנשים סביב תקופת מנופאוזה, שטופלו ב- Alendronate.

הטיפול ב- Alendronate נסבל היטב. שיעור תופעות הלוואי היה דומה בקרב נשים שנטלו Alendronate ובקרב נשים שנטלו פלסבו.

החוקרים מקווים בעתיד להתאים את הטיפול באופן ספציפי לנשים סביב תקופת מנופאוזה, בסיכון לאובדן עצם מהיר, במיוחד אלו עם ערכי BMI נמוכים או עליה ברמות FSH (Follicle Stimulating Hormone), בהן תתכן תועלת גדולה יותר מטיפול בביספוספנטים, בהשוואה לאוכלוסיית הנשים הכללית בטווח גילאים זה.

Fertil Steril 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה