כאב

האם רצועה לברך עשויה להקל את הכאב של ארתריטיס פטלופמורלית? (מתוך Arthritis Care & Research)

מאת ד”ר בן פודה שקד 

                              

ממחקר קטן חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של ירחון Arthritis Care & Research עולה כי רצועה אתלטית פשוטה עשוי לספק הקלה בכאב עבור חולים מבוגרים הסובלים מאוסטיאוארתריטיס פטלו-פמורלית.

החוקרים מסבירים כי ידוע שהשמת רצועה (Taping) עשויה לסייע לאנשים צעירים הסובלים מכאב פטלו-פמורלי כרוני, הנפוץ בקרב אצנים ואשר נקשר פעמים רבות ב-Malalignment של מפרק הברך. עם זאת, לדבריהם לא היה ידוע עד כה אם הייתה מעורבות של Misalignment בדלקת פרקים פטלו-פומרלית, או שמא שימוש ברצועה לפיקת הברך עשוי להקל את הכאב המלווה מצב זה.

במחקר הנוכחי, גייסו החוקרים 14 מבוגרים  (בגיל ממוצע של 57 שנים) אשר סובלים מדלקת פרקים פטלו-פמורלית, ומולם 14 נבדקים כקבוצת ביקורת. הם מדווחים כי סריקות תהודה מגנטית (MRI) מראות כי חולי הארתריטיס אכן מציגים Malalignment רבה יותר של מפרק הברך, לרבות נטייה של פיקת הברך להימצא יותר לעבר הפן החיצוני של הרגל.

לדברי החוקרים, חל שיפור ב-Misalignment כשהחוקרים עשו שימוש ברצועה לברכי החולים. יתרה מזאת, החולים דיווחו על פחות כאב במהלך תרגיל בכריעה.

החוקרים מסכמים כי ממצאיהם מאשר ששימוש ברצועה פטלרית הינה שיטה מצוינת עליה ניתן להמליץ לחולים עם ארתריטיס פטלו-פמורלית. עם זאת, יתכן והשימוש ברצועה לא תמיד יביא להיעלמות הכאב הפטלו-פמורלי, הם מציינים. לפיכך, כעת החוקרים עובדים על מחקר קליני הבוחן שילוב של רצועה לברך יחד עם טיפולים אחרים, לרבות פעילות גופנית.

Arthrit Care Res 2009;61:1719-1725

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה