כאב

חשיבות Tramadol בטיפול בכאב נוירופתי בחולי סרטן (Clin Drug Invest. )

מחקר חדש נועד להעריך את היעילות, הבטיחות וההשפעה על איכות החיים, של טיפול ב- Tramadol בחולי סרטן, הסובלים מכאב נוירופתי.

החוקרים זיווגו בין חולים עם מאפיינים דומים, וחילקו אותם לטיפול ב- Tramadol או פלסבו. המינון ההתחלתי של Tramadol היה 1 מ”ג לק”ג, כל שש שעות, והעלו אותו ב-1.5 מ”ג לק”ג כל 6 שעות, במידת הצורך, בכדי לשלוט בכאב.

במחקר השתתפו 36 נבדקים (22 נשים, 14 גברים), בגיל ממוצע של 50 שנים. בקרב מטופלי Tramadol (n=18), דווח על שיפור גדול בעוצמת הכאב ובמדדי Karnofsky (p<0.001), איכות השינה השתפרה עד יום 45 (p<0.05), שיפור נרשם גם בפעילויות היומיומיות (p<0.05), עם ירידה בשימוש במשככי כאבים (p<0.05), בהשוואה למטופלי פלסבו. לא נמצאו הבדלים בין הקבוצות בכל הנוגע למדדי Zung Depression Scale,  Beck Anxiety Inventory, או הערכות נוירופסיכולוגיות. מספר גדול יותר של משתתפים שטופלו ב- Tramadol דיווחו על תופעות לוואי (p<0.05), כאשר התופעות השכיחות כללו בחילות, הקאות ועצירות.

לסיכום, Tramadol הינה אופציה טיפולית לאיזון כאב נוירופתי בחולי סרטן, ונראה כי מביא לשיפור באיכות החיים של החולים הללו. השפעת שיכוך הכאבים של Tramadol אינה תלויה בשינויים בחרדה, דיכאון ותפקוד מערכת העצבים.

Clin Drug Invest.  2007;27(1):75-83

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה