כאב

ספירות מפרקים רגישים על ידי המטופל הם אינדיקטורים אמינים של פעילות הארתריטיס (מתוך J Rheumatol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ינואר של The Journal of Rheumatology, עולה כי ספירות של מפרקים רגישים על ידי המטופל משקפות בצורה אמינה שינויים בפעילות RA (דלקת פרקים).

מעורבות מטופלים במחקרים על ידי ספירת מפרקים רגישים יכולה לעזור להם להבין מתי והאם התרופות מתחילות להשפיע.

החוקרים גייסו 82 מטופלים המעורבים במחקרים, על מנת לחקור אם הערכה עצמית של המטופל דרך ספירות של מפרקים נפוחים ורגישים נמצאת בקורולציה להערכת הרופאים, והאם הספירות מעריכות בצורה מהימנה את השינויים בפעילות המחלה במשך הזמן.

ספירות של מפרקים רגישים על ידי המטופל והרופא נמצאות בקורולציה צמודה, אך יש קורולציה חלשה בין ספירות של מפרקים נפוחים על ידי המטופל והרופא. יתרה מכך, הדרגה של השינוי בספירות רגישות המפרק עם הטיפול לא הייתה שונה בין המטופלים והרופאים.

החוקרים מסכמים ואומרים כי בהקשר של מחקרים קליניים בנושא דלקת פרקים, הערכה עצמית בידי המטופל של מפרקים רגישים מאמתת את תגובת המטופל לטיפול, כמו גם הערכת הרופא, והיא יכולה לשמש כלי יעיל להערכת השינוי בפעילות דלקת הפרקים במשך הזמן.

לעת עתה, החוקרים ממליצים על הערכות עצמיות של המטופלים לצד הערכות החוקרים. כמו כן, יש להשתמש רק ברגישות ולהשתמש בזה בבית כדי למדוד את התחלת התגובה לטיפול. עדיין יש לעשות הרבה לפני שהדבר יאומץ לשימוש.

J Rheumatol 2007;34:54-56

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה