כאב

השוואה בין עמדות רופאים כלליים והאוכלוסיה הכללית בנוגע לתרופות נוגדות פסיכוזה ותופעות הלוואי שלהן

הגישה לתרופות נוגדות-פסיכוזה משחקת תפקיד חשוב בטיפול בסכיזופרניה ובהפרעות דומות. במחקר חדש ביקשו החוקרים לבחון את עמדות הרופאים הכלליים בנוגע לנוגדי-פסיכוזה ותופעות הלוואי של הטיפול, ולהשוות אותן עם העמדות הרווחות באוכלוסיה הכללית.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים השוואה בין שני מדגמים מייצגים, מדגם אחד כלל 100 רופאים כלליים, והמדגם השני כלל 791 משתתפים שנבחרו מהאוכלוסיה הכללית.

מהתוצאות עולה כי עמדות הרופאים הכלליים היו חיוביות יותר, באופן משמעותי, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, בכל הנוגע לנוגדי-פסיכוזה. הם דוחים את הטענה כי דעות קדומות בנוגע לשימוש בנוגדי-פסיכוזה שכיחות יותר מאשר באוכלוסיה הכללית. הסיכון לתלות הוערך כנמוך ע”י רופאים כלליים (80%), בניגוד ל-18% בלבד מהמדגם שייצג את אוכלוסיה הכללית. בשום שלב לא היתה נקודה בה מרבית הרופאים הכלליים המליצו לא לסבול אחת מ-10 תופעות הלוואי שהוצגו במחקר. ממצא זה עומד בניגוד בולט למדגם שייצג את האוכלוסיה הכללית, בו הרוב המליצו להפסיק את הטיפול בעקבות הפרעות תנועה (63%), רעד בולט (59%), סיכון לתלות (55%) ותחושת אי-נוחות (54%).

לסיכום, רופאים צריכים להיות מודעים לכך שחולים עם הפרעות נפשיות צפויים לעמוד בפני גישות ציבוריות שליליות בנוגע לשימוש בתרופות אנטי-פסיכוטיות, ותחת לחץ כבד להפסיק את הטיפול התרופתי במידה ויופיעו תופעות לוואי.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה