כאב

טבליית Sumatriptan-Naproxen יעילה ונסבלת היטב בטיפול במיגרנה חדה (מתוך Mayo Clinic Proceedings)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ינואר של Mayo Clinic Proceedings, עולה כי טבלייה יחידה של sumatriptannaproxen הינה יעילה ונסבלת היטב במטופלים עם מיגרנה חדה.

לדברי המטופלים, טיפול במיגרנה חדה צריך להציע סגולות רצויות, כגון, הקלה מלאה על הכאב, אי הישנות של המיגרנה, מהלך מהיר של הקלת הכאב, ללא תופעות לוואי וחזרה לפעילויות נורמאליות. לפני המחקר הנוכחי, שילוב של sumatriptan ו- naproxen sodium היה יעיל מאוד במחקרים של התקף אחד, בעוד שהסבילות והיעילות של שילוב זה לטווח הרחוק טרם הוערכה. מטרות המחקר הנוכחי היו : הערכת הבטיחות והסבילות הארוכות טווח של שילוב של sumatriptan-naproxen במינון קבוע בטבלייה אחת כטיפול במיגרנות חדות בינוניות עד קשות והערכת הבטיחות של מתן מנה שנייה.

מה-14 באפריל 2004 ועד ל-18 באוגוסט 2005, 600 מבוגרים עם התקפי מיגרנות בעוצמה של בינונית עד חמורה נרשמו למחקר של תווית פתוחה, ו-565 (94%) טופלו לפחות במיגרנה אחת. הערכות הבטיחות כללו ניטור לתופעות לוואי ובדיקות מעבדה.

מתוך 565 מטופלים, שקיבלו טיפול, 414 (73%) סיימו 6 חודשי טיפול ו-362 (64%) סיימו 12 חודשי טיפול. בממוצע, למטופלים היו 5 התקפי מיגרנה בחודש עם חציון של 6 ימים בין ההתקפים. מתוך 24,485 התקפים, שטופלו, 17,144 (70%) טופלו רק על ידי מנה אחת.

תופעות הלוואי הקשורות לטיפול הכי נפוצות, שדווחו, היו בחילה, נוקשות שרירים וסחרחורת. 14 מטופלים דיווחו על תופעת לוואי רצינית אחת או יותר, אך רק אחת מהן הייתה קשורה לטיפול, כמו כן, לא היו מקרי מוות. תופעות לוואי או היריון הביאו לנשירה מהמחקר של 8% מהמטופלים. תופעות הלוואי לא היו יותר שכיחות לאחר הטיפול ב-2 טבליות (לפחות במרחק של שעתיים זו מזו) בהשוואה לאחר טיפול עם טבלייה אחת.

במחקר הנוכחי, שילוב של sumatriptan-naproxen בטבלייה אחת היה נסבל היטב, כאשר נעשה בו שימוש בצורה אפיזודית לשם טיפול במיגרנה חדה. תופעות הלוואי לא היו שונות ממה שמצופה בעת מתן כל אחד מהמרכיבים לבד. יש לציין כי לא הופיעו תופעות לוואי חדשות או לא צפויות.

לדברי החוקרים, על המטופלים לעבור הערכה מחדש בצורה תקופתית עבור יעילות הטיפול ב- triptan וכי triptan לא מומלץ לטיפול בחולים עם גורמי סיכון חזקים למחלת עורקים קורונרים.

לסיכום, מחקר נוכחי על פתופיזיולוגיה של מיגרנות מספק רציונל תיאורטי חזק לטיפול היות והוא מטפל בצורה יותר רחבה במנגנונים המרובים המעורבים בתהליך המיגרנה בהשוואה לטפול יחיד ב- triptan.

Mayo Clin Proc. 2007;82:61-68

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה