כאב

חוסמי TNF ברי השוואה בטיפול בדלקת פרקים (מתוך Journal of Rheumatology)

חסמים ביולוגים של TNF (tumor necrosis factor) ,כגון adalimumab (Humira), infliximab      (Remicade) ו-etanercept (Enbrel) הם שווי ערך בצורה נרחבת בטיפול בדלקת פרקים (RA) במונחים של יעילות ובטיחות.

באופן כללי, חומרים ביולוגיים הינם טיפולים יעילים מאוד בטפול בדלקת פרקים, אך יש להם פוטנציאל לתופעות לוואי נדירות אך חמורות, כגון זיהומים קשים או גידולים סרטניים.

ממצאי המחקר הנוכחי מציעים כי  Humira, Remicade ו- Enbrel מאוד דומים ביעילות שלהם. אך anakinra (Kineret חוסם IL-1) פחות יעיל משלוש התרופות הנ”ל.

כפי שדווח במהדורת דצמבר של Journal of Rheumatology, החוקרים אספו מידע מ-17 מחקרי פלצבו, שכללו 5200 חולים עם RA העמידה לטיפול ב- methotrexate. החוקרים גם לקחו בחשבון מספר מחקרים אחרים, שהעריכו יעילות ובטיחות. הממצא, שחומרים החוסמים TNF יותר יעילים מ- anakinra, הינו עקבי עם זה העולה מהשוואות לא ישירות אחרות.

בסך הכללי, החוקרים מסכמים כי המידע בנוגע לבטיחות לא היה מספיק על מנת לקבוע מסקנה בנוגע להשפעות ארוכות טווח של טיפול בחומרים ביולוגיים. יתרה מכך, צורות המתן שונות. לדוגמא, adalimumab, anakinra ו- etanercept יכולים להינתן תת עורי על ידי החולה. Infliximab דורש ביקור אצל הרופא כל 4 עד 8 שבועות לשם עירוי ורידי.

לסיכום, בהינתן יעילות דומה של Humira, Remicade ו- Enbrel החלטות בנוגע לבחירת החומר הביולוגי עבור טיפול בחולה צריך גם לכלול את נוחות החולה, עלויות וכיסוי ביטוח בריאות.

J Rheumatol 2006;33:2398-2408

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה