כאב

infliximab ו-adalimumab מפחיתים התפרצויות אובאיטיס ב-spondylarthropathy (מתוך Ann Rheum Dis)

במחקר רטרוספקטיבי תצפיתי חדש, נמצא כי תכשירי הנוגדנים כנגד TNF (tumor necrosis factor ) infliximab ו- adalimumabהינם יעילים בהפחתת מספר ההתפרצויות של אובאיטיס בחולים הסובלים מ- spondylarthropathy,זאת בניגוד לרצפטור המסיס ל-TNF etanercept.

לדברי החוקרים, אובאיטיס הינה הופעה קלינית חוץ-מפרקית ידועה של spondylarthropathies, העלולה להוביל לליקוי תפקודי חמור. מחקרים קודמים הראו רמות גבוהות של TNF במפרקים מודלקים של חולים עם spondylarthropathy.

בקרב 46 חולים שהשתתפו במחקר הנוכחי, 25 קיבלו infliximab, 8 קיבלו adalimumab ו-13 קיבלו etanercept עבור התפרצות אובאיטיס אחת לפחות. החולים היו במעקב למשך 15.2 שנים בממוצע לפני הטיפול נוגד ה-TNF ו-1.2 שנים במהלכו.

נמצא, כי Infliximab ו- adalimumabהפחיתו משמעותית את מספר ההתפרצויות של אובאיטיס, מ-50.6 ל-100 שנות-אדם לפני הטיפול ל-6.8 לאחר הטיפול.

בניגוד לכך, etanercept לא הפחית את מספר ההתפרצויות (54.6 ל-100 שנות אדם לפני הטיפול לעומת 58.5 במהלך הטיפול).

תוצאות המחקר מראות, לדברי החוקרים, כי שימוש בנוגדנים כנגד TNF צריך להישקל כטיפול קו ראשון במקום שימוש ברצפטור TNF מסיס בחולי spondylarthropathy הסובלים מהתקפי אובאיטיס. אולם יש לאשר את הממצאים ע”י מחקרים פרוספקטיביים מבוקרים.

Ann Rheum Dis 2006;65:1631-1634

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה