כאב

תמציות תה יעילות כנגד הפגיעות העוריות בעקבות טיפולי הקרנות (BMC Medicine)

ממצאי מחקר חדש מאשרים כי תמציות תה מקומיות משפרות את הריפוי של העור שנפגע בעקבות טיפולי הקרנות, ושופכים אור על מנגנוני הפעולה המעורבים. יתרונות הטיפול בתמציות מבוססות בעיקר על יכולתם לצמצם את מעבר הסיגנלים הפרו-אינפלמטורים.

לדברי החוקרים, הפסקת טיפולי הקרנות, בשל תופעות לוואי עוריות, עלולה לפגוע בתוצאות הטיפול. לכן, חשוב למצוא פתרון יעיל לסוגיה זו. לטענתם, תמציות תה שימשו כמזור פשוט לטיפול בכוויות, דבר שהוביל לשימוש בהם בטיפול כנגד פגיעות עוריות בעקבות טיפולי הקרנות. התמציות נמצאו די יעילות בטיפול בתופעות העוריות, אך לא היו נתונים מדעיים רבים בנושא, להבהרת השפעותיהם.

במחקר הנוכחי, החוקרים בחנו את ההשפעות הפיזיולוגיות של תמציות תה ירוק או שחור ב-60 חולים עם פגיעוה עורית בעקבות הקרנות, לטיפול בסרטני ראש וצוואר, או ממאירויות באזור האגן.

הטיפול בתמציות תה שיפר את ריפוי העור. במקרים של נזקי הקרנות באזור ראש/צוואר, לא נמצא הבדל בתועלת של תה ירוק או שחור. לעומת זאת, באזור האגן, תמציות תה ירוק היו עדיפות.

תמציות התה עיכבו פרוטאוזום עיקרי, 26S, המצוי בבסיס המנגנון של תהליכים דלקתיים. השפעה זו לוותה בירידה במספר ציטוקינים פרו-דלקתיים. כמו כן, החוקרים מצאו כי ההשפעות האנטי-דלקתיות של תמציות תה, לא נבעו רק מ-Epigallocatechin-Gallate, הנחשב לפוליפנול הפעיל ביותר בתה ירוק.

החוקרים מאמינים כי כעת יש מקום למחקרים פרוספקטיביים להשוואת טיפול בתמציות תה עם הטיפול הסטנדרטים לפגיעות העוריות בעקבות טיפולי הקרנות.

BMC Medicine 2006;4.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה