כאב

אחד ממשפטי ויוקס בוטל, אך משפטים רבים אחרים צפויים בקרוב

למרות שאחת התביעות כנגד חברת Merck & Co. Inc. בוטלה שבועיים לפני מועד תחילת המשפט המתוכנן, נראה כי ההתדיינות המשפטית בנושא ויוקס עולה שוב לכותרות.

בבדיקה האחרונה שנערכה בדיקה בנושא, נמצאו 23,800 תביעות כנגד החברה, בעקבות הטיפול בויוקס, ויצרנית התרופה צפויה לעמוד למשפט בשני מקרים נפרדים בקרוב.

שני משפטים נוספים צפויים להתחיל בסוף נובמבר, אחד באלבמה ועוד משפט פדראלי בניו-אורלינס.

כמו כן, צפוי משפט בינואר בניו-ג’רסי, בו יוצגו 8 מקרים של מטופלי ויוקס, למרות התנגדות החברה להצגה קבוצתית של המקרים, ובקשתה לשקול מחדש. במקרה זה, החברה תעמוד שוב מול עורך הדין מארק לאנייר, שזכה בשנה שעברה בפסק דין של 253 מיליון דולרים, פסק הדין הגדול ביותר עד כה בתביעות בנושא ויוקס.

חברת Merck הסירה את ויוקס מהשוק בספטמבר 2004, לאחר מחקר שמצא כי התרופה הכפילה את הסיכון להתקפי לב ושבץ במטופלים שנטלו את התרופה למשך 18 חודשים, או יותר. התרופה היתה אחד הגדולות של החברה, עם מחזור של 2.5 ביליון דולר בשנה.

Whitehouse Station, הממוקמת בניו-ג’רסי, בחרה לגשת לכל מקרה ויוקס בנפרד, במקום לדון על הסדר רחב. עד כה, החברה זכתה ב-6 תביעות שהגיעו למשפט, והפסידה ב-4, למרות שבאחד מהנצחונות צפוי להיערך משפט חוזר.

מומחים טוענים כי הם בספק אם החברה תצליח להילחם בטווח הרחוק בכ”כ הרבה תביעות אישיות בנושא ויוקס. אנשי החברה לא ימתינו ל-15,000 פסקי דין בכדי להחליט על גישה רחבה יותר.

המקרה שבוטל לאחרונה, הוא הרביעי במספר המתוכנן למשפט בטקסס ומבוטל לפני תחילת המשפט. מדובר באחד משני המקרים שנבחרו כתביעות הראשונות בטקסס. המקרה השני נדחה ע”י בית המשפט.

בחברה מאמינים כי העדויות במקרה זה היו חזקות ו-Merck היתה מוכנה להתקדם עם המשפט.

בשני מקרי ויוקס שהגיעו לבית המשפט בטקסס עד כה, המושבעים חייבו את יצרנית התרופה לשלם מיליוני דולרים בנזיקין.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה