כאב

האם נעליים מגבירים את העומס על מפרקי גפה תחתונה בחולי אוסטוארתריטיס? (Arthritis Rheum)

ממחקר חדש עולה כי הליכה עם נעליים מגבירה את העומס על מפרקי הברך והירך בחולים עם אוסטוארתריטיס של הברך.

במקרים של אוסטוארתריטיס של הברך, קיימות עדויות לפיהן חולים עם עומס דינמי גבוה על הברכיים, מצויים בסיכון מוגבר לתחלואה והתקדמות המחלה. כתוצאה מכך, אמצעים המפחיתים בצורה יעילה את העומס על הברכיים בזמן היציבה, עשויים להיות חשובים מאוד.

החוקרים העריכו את השפעות נעליים מודרניות על היציב והעומס על מפרקי גפה תחתונה ב-75 חולים עם אוסטוארתריטיס של הברכיים, 59 מהם נשים, כאשר הגיל הממוצע של הנבדקים עמד על 59 שנים ומדדי BMI עמדו על 28.4 .

החוקרים ניתחו את היציבה של המשתתפים בזמן הליכה עם נעליים, ובזמן הליכה ללא נעליים.

הם מצאו כי הליכה יחפה הביאה לירידה משמעותית בעומס הדינמי על הברכיים. בהשוואה להליכה עם נעלים, הליכה יחפה הביאה לירידה של 11.9% בשיא מומנט אדוקציה בברכים (p<0.001). כמו כן, נרשמה ירידה משמעותית בשיא מומנט אקסטנציה בברכיים (p=0.006).

ירידות דומות בעומס הדינמי זוהו במפרק הירך, בזמן הליכה יחפה. שיא מומנט אדוקציה בירך ירד ב-4.3% (p=0.001). שיא מומנט הרוטאציה הפנימית והחיצונית ירד ב-11.1% ו-10.2%, בהתאמה (p=0.001).

לאור ממצאי המחקר, נראה כי נעליים מודרניות עשויות להחמיר את ההפרעות הביומכניות בחולי אוסטוארתריטיס של הגפה התחתונה. למרות שלא נערכו מחקרים בנושא השפעת הנעליים על על התפתחות אוסטוארתריטיס, החוקרים מאמינים כי יש לבחון מחדש את השפעות נעליים מודרניות, והרגלי ההליכה היומיים, על שכיחות והתקדמות אוסטוארתריטיס.

Arthritis Rheum 2006;54:2923-2927

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה