כאב

MRI בעוצמת שדה נמוכה טוב להערכת Rheumatoid Arthritis בשלב מוקדם (Ann Rheum Dis)

ממחקר חדש עולה כי בדיקת MRI בעוצמה נמוכה (Low-Field MRI), המכוונת לגפיים, טובה להערכת Rheumatoid Arthritis (RA) בשלב מוקדם, ובניבוי נזק למפרק.

בדיקת MRI בעוצמה נמוכה, המכוונת לגפיים, בעלת עלות נמוכה, ומצמצמת את חוסר הנוחות של החולה. אולם, לא נערכו מחקרים לונגיטונדינאלים לבדיקה הערך הקליני של הבדיקה בחולים עם RA בשלב מוקדם.

החוקרים בדקו את יכולת בדיקת MRI Low-Field, המכוונת לגפיים, בזיהוי שינויים במאפייני הדלקת והרס המפרק, וכן בחנו את הערך המנבא של ממצאי בדיקת MRI מוקדמת של הגפיים ב-25 חולי RA, שאובחן לפני פחות משנה.

בתחילת המחקר, בדיקת ה-MRI זיהתה 21 ארוזיות של מפרקי שורש כף היד ו-MCP (metacarpophalangeal) ב-10 חולים. רק 6 מהן זוהו גם בצילום רנטגן.

שנה לאחר מכן, זוהו 15 ארוזיות חדשות בבדיקת MRI של הגפיים, ב-8 חולים. צילומי רנטגן בשלב זה, זיהו רק 8 ארוזיות חדשות (4 מהן זוהו קודם לכן בבדיקת MRI).

השינויים הללו הופיעו למרות שיפור בחציון מדד הדלקת בסינוביום, מדדי בצקת בעצם, וירידה בשכיחות tenosynovitis.

לסיכום, מתוצאות המחקר עולה כי MRI של הגפיים בזמן אבחנת RA מספק מידע באשר לסיכון להתפתחות נזק בלתי-הפיך למפרק במהלך אותה שנה. לכן, MRI של הגפיים נראה כלי מבטיח כאמצעי אבחנה ראשוני בחולים עם חשד ל-RA, או מחלה בשלב מוקדם.

Ann Rheum Dis 2006;65:1208-1212

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה