כאב

Infliximab משפר ביצועי עבודה בחולים עם אנקילוזינג ספונדיליטיס (מתוך Arthritis Rheum)

טיפול מוצלח ב- ankylosing spondylitis בעזרת infliximab (Remicade) מתורגם לפרודקטיביות גדולה יותר בעבודה ולפחות היעדרויות מעבודה.

מחקר ankylosing spondylitis להערכת הטיפול ב- infliximab רקומביננטי מראה, ש- infliximab בטוח ויעיל בהורדת סימנים וסימפטומים של ankylosing spondylitis.

במחקר השתתפו 279 נבדקים, שחולקו רנדומאלית לקבלת פלצבו (78 נבדקים) או infliximab במינון של 5 mg/kg (201 נבדקים) הניתן בשבוע 0, 2, 6 וכל 6 שבועות לתקופה כוללת של 24 חודש. ממצאי המחקר הופיעו במהדורת אוגוסט של Arthritis and Rheumatism.

לאחר שנתיים של טיפול אקטיבי, הנבדקים דיווחו על כך שהליקוי בביצועי העבודה או בפעילויות היום יומיות ירד מ-94% ל-64% (p=0.001) בעוד שלנבדקים בקבוצת הפלצבו היו שיפורים קטנים יותר, מ-87% ל-79% (p=0.05). בעיות אמוציונליות, שהושפעו על ידי הפרודקטיביות, גם כן ירדו משמעותית בקבוצת ה- infliximab.

58% מהנבדקים, שעבדו במשרה מלאה, העריכו את הפרודקטיביות שלהם עם סקאלה אנלוגיות ויזואלית מ-0 ועד 10. טיפול בעזרת infliximab היה קשור עם חציון של 62% שיפור במדדי הפרודקטיביות, עם שיפור הנראה כבר בשבוע השישי. בניגוד לכך, קבוצת הפלצבו דיווחו על חציון של 11% של שיפור בפרודקטיביות.

מספר הימים של היעדרות מעבודה במהלך 24 חודשי המחקר הגיעו לממוצע של 6.8 ימים בקבוצת הפלצבו ו-2.8 ימים בקבוצת ה- infliximab.

לסיכום, מדידות קליניות המשקפות את פעילות המחלה והתפקוד הגופני היו הגורמים העיקריים, שהשפיעו על איבוד הפרודקטיביות, כאשר תפקוד גופני, עייפות וכאב גב היו בקורולציה הכי גדולה לפרודקטיביות בנקודת ההתחלה ולאחר 24 שבועות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה