כאב

האם Sulfasalazine טוב להקלה על כאבי גב בחלק מחולי Spondyloarthritis?

ממחקר חדש עולה כי טיפל ב-Sulfasalazine יכול להוריד את פעילות המחלה וכאב עמ”ש בחולים עם כאב גב אינפלמטורי בעקבות Spondyloarthritis Undifferentiated או Ankylosing Spondylitis מוקדם (AS), בתנאי שאינם סובלים מארתריטיס פריפרית.

זהו המחקר הראשון שבחן את השפעת טיפול DMARD (Disease Modifying AntiRheumatic Drugs) בחולי Spondyloarthritis Undifferentiated ו-AS מוקדם, עם כאבי גב אינפלמטורים כתסמין העיקרי. מהממצאים עולה כי יתרונות טיפול Sulfasalazine בכאב גב אינפלמטורי בעקבות Spondyloarthritis מוגבלים לחולים שאינם סובלים ממחלת פרקים פריפרית.

במחקר נכללו 230 חולים שחולקו באקראי לטיפול Sulfasalazine (2 גרם ביום) או פלסבו למשך חצי שנה. 50% מהחולים סבלו מ-Enthesitis ו-47% סבלו מדלקת מפרקים פריפרית.

מניתוח התוצאות עולה כי Sulfasalazine ופלסבו הביאו לשיפור דומה בפעילות המחלה, כאב עמ”ש, תפקוד גופני, ומדדי דלקת. בחולים ללא דלקת מפרקים פריפרית , Sulfasalazine היה עדיף משמעותית על פלסבו בהורדת פעילות המחלה, כאב עמ”ש וקשיון בוקר. בניגוד לכך, Sulfasalazine לא הביא לשיפור במדדי תפקוד גופני או מדדי דלקת.

החוקרים טוענים כי דרושים טיפולים להקלה על התסמינים בחולים עם כאבי גב אינפלמטורים ו- Spondyloarthritis Undifferentiated ומניעת התקדמות המחלה ל-AS וכתוצאה מכך הגבלה בתפקוד.

Sulfasalazine הוכח לראשונה כטיפול יעיל לתסמינים אקסיאליים בתת-קבוצה של חולים ללא דלקת פרקים פריפרית ודרושים מחקרים נוספים בתנאים אלו.

Ann Rheum Dis 2006;65:1147-1153.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה