כאב

האם Etanercept טוב לטיפול ב-Ankylosing Spondylitis בגיל צעיר? (מתוך Journal of Rheumatology)

מתוצאות מחקר רטרוספקטיבי קטן חדש עולה כי טיפול ב- Etanercept משפר את הסימנים והתסמינים של חולים מבוגרים עם הופעה בגיל צעיר של Ankylosing Spondylitis (AS) למשך עד 24 שבועות.

החוקרים מציינם מחקרים קודמים שדיווחו כי טיפול Etanercept הביא לשיפור משמעותי וממושך בתסמיני AS. לכן, החוקרים העריכו באופן רטרוספקטיבי קבוצה של 20 חולים ממחקר בשלב 3, במטרה לקבוע את יעילות Etanercept באלו עם הופעה מוקדמת של המחלה.

המדד העיקרי ליעילות הטיפול היה שיעור המטופלים שהשיגו תגובה ASAS 20% (Assessment in Ankylosing Spondylitis) לאחר 12 שבועות.

שיעור חולים גדול יותר באופן משמעותי המטופלים ב- Etanercept לעומת פלסבו השיגו תגובת ASAS 20 כבר בשבוע 4 (Etanercept 56%, פלסבו 9%, P=0.025). ההבדל נשמר לאחר 12 שבועות ו-24 שבועות.

8 מ-11 מטופלי הפלסבו ו-7 מ-9 מטופלי Etanercept פיתחו תופעות לוואי, בשיעור דומה לזה של תופעות הלוואי שדווחו באוכלוסיית המחקר הכוללת. לא דווח על תופעות לוואי חמורות.

עדויות שפורסמו לאחרונה הצביעו על כך של-AS בגיל צעיר שיעור מוגבלות גדול יותר בהשוואה ל-AS שהתפתח בגיל מבוגר, בנוסף, חולים אלו אובחנו מאוחר יותר בהשוואה למבוגרים עם המחלה.

לכן, למרות שהתוצאות אינן דפניטיביות, החוקרים מסכמים וכותבים כי ראוי לציין את יעילות Etanercept בחולים אלו.

J Rheumatol 2006;33:1634-1636

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה