כאב

מכשיר ליישור הרגל משפר את היציבות של כף רגל המכופפת פנימה (מתוך Clinical Journal of Sport Medicine )

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Clinical Journal of Sport Medicine, עולה כי חולים עם דרגה של לפחות 7 מעלות של כף רגל המכופפת פנימה לכיוון קו האמצע של הגוף (forefoot varus) יכולים לחוות שיפור משמעותי ביציבות פוסטורלית לאחר 6 שבועות של לבישת מכשיר ליישור רגל מותאם אישית.

החוקרים בדקו את האפקט של השימוש במכשיר ליישור כף רגל מותאם אישית על יציבות פוסטורלית ב-17 נבדקים עם כף רגל המכופפת פנימה. החוקרים השתמשו בכוח של המשטח בכדי להעריך את היציבות הפוסטורלית ואת מצב העמידה על רגל אחת בצד ימין ובצד שמאל עם עיניים פתוחות או סגורות.

ל-12 נבדקים היו לפחות 7 מעלות של כף רגל מכופפת פנימה ול-5 היו פחות מ-7 מעלות. החוקרים העריכו את היציבות הפוסטורלית של הנבדקים בנקודת ההתחלה ושוב לאחר 6 שבועות של לבישת מכשיר היישור.

לא נראה הבדל משמעותי ביציבות הפוסטורלית לאחר 6 שבועות בנבדקים עם כף רגל מכופפת פנימה של 7 מעלות ומטה. אך בקרב נבדקים עם יותר מ-7 מעלות היו שיפורים משמעותיים ביציבות קדמית-אחורית ומדיאלית-לטרלית לאחר 6 שבועות בהשוואה לנקודת ההתחלה ושיפור משמעותי בין אם נעשה שימוש במכשיר ליישור הרגל או לא.

לסיכום, אם ירידה ביציבות פוסטורלית היא גורם סיכון לפגיעה אקוטית, כפי שדווח בעבר, השיפורים המשמעותיים ביציבות פוסטורלית קדמית-אחורית ומידאלית-לטרלית הקורים לאחר 6 שבועות של שימוש במכשיר ליישור הרגל, יכולים להיות רלוונטיים קלינית.

Clin J Sport Med 2006;16:316-322

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה