כאב

האם פעילות גופנית בבית יעילה בחולים עם מחלות נוירומוסקולריות ? (מתוך Neurology, Neurosurgery and Psychiatry)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Neurology, Neurosurgery and Psychiatry, עולה כי תוכנית של פעילות גופנית המבוצעת בבית יכולה לעזור לשפר את התפקוד ואת כוח הסבל של חולים עם מחלות נוירומוסקולריות.

פרטים החולים במחלות נוירומוסקולריות יכולים להגיע לאורח חיים לא פעיל, דבר המביא להידרדרות וירידה בכושר הגופני בצורה משנית.

על כן החוקרים העריכו את ההשפעה של תוכנית של פעילות גופנית המבוצעת בבית, שפותחה במיוחד עבור אנשים החולים במחלות נוירומוסקולריות, ואשר מתרכזת בהליכה, כוח שרירים, עייפות ותפקוד.

במחקר השתתפו 20 נבדקים, שחולקו רנדומאלית לקבוצת הפעילות הגופנית או לקבוצת ביקורת למשך 8 שבועות. הגיל הממוצע של הנבדקים היה 44, כשהטווח נע בין 18 ל-81. המחלה הכי נפוצה הייתה דיסטרופיה שרירית. לנבדקים בקבוצת הפעילות הגופנית ניתנו בהתחלה תרגילי הליכה והתחזקות.

לא נמצא הבדל במרחק של 2 דקות של הליכה בין שתי הקבוצות. אך חולים בקבוצת הפעילות הגופנית חוו עליה בכוח שריר הרגל בהשוואה לקבוצת הביקורת (p < 0.05).

כמו כן, נמצא הבדל משמעותי בין הקבוצות בשינויים בניקודי כוח השריר בשריר ארבע ראשי ימני. לא נמצא שינוי בניקודי התפקוד או העייפות.

לסיכום, שיפור כוח הסבל הגופני בחולים עם מחלות נוירומוסקולריות תוך שימוש בפעילות גופנית המבוצעת בבית היא ישימה ונסבלת היטב.

J Neurol Neurosurg Psychiatry 2006;77:959-962

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה