כאב

הקשר בין טיפול anti-TNF וזיהומי עור בחולי RA (מתוך Arthritis and Rheumatism)

מבדיקת חולי Rheumatoid Arthritis (RA) קשים עולה כי טיפול ב-anti-TNF אינו מלווה בשיעור מוגבר של זיהומים חמורים בהשוואה לטיפול DMARD (Disease Modifying AntiRheumatic Drugs). עם זאת, מצויין במחקר שהתפרסם בגליון אוגוסט של Arthritis and Rheumatism, כי טיפול anti-TNF מעלה את הסיכון לזיהומי עור ורקמה רכה חמורים.

החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי בו השתתפו 7664 חולי RA קשים המטופלים ב-anti-TNF ו-1354 חולי RA קשים המטופלים ב-DMARD. במהלך קרוב ל-4 שנים, נרשמו 525 זיהומים חמורים בקרב מטופלי Anti-TNF לעומת 56 מקרים בקרב מטופלי DMARD.

החוקרים לא מצאו הבדל בסיכון לזיהום בין שלושת טיפול anti-TNF המאושרים לשימוש, Etanercept, Infliximab ו-Adalimumab. Incidence Rate Ratio המתוקנן לזיהום חמור עמד על 1.03 עבור anti-TNF לעומת טיפול DMARD (כולל זיהומים חיידקיים תוך-תאיים וזיהומים ספציפיים לאתר).

למעשה, התמותה הקשורה בזיהום חמור היתה מעט נמוכה יותר תחת טיפול anti-TNF.

עם זאת, IRR עבור זיהומי עור ורקמה רכה חמורים הקשורים בטיפול anti-TNF עמד על 4.28 בהשוואה ל-DMARD. זיהומים חיידקיים תוך-תאיים הופיעו רק בקבוצת מטופלי anti-TNF. כמו כן נרשם סיכון מוגבר לשחפת בעקבות טיפול anti-TNF.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ייתכן ול-TNF יש תפקיד פיזיולוגי חשוב במנגנוני ההגנה של המאכסן בעור וברקמה הרכה מעבר לאלו הקיימים ברקמות אחרות.

Arthritis Rheum 2006;54:2368-2376.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה