כאב

תוספת Trimebutine משפרת את יעילות טיפול Triptan כנגד מיגרנות (Cephalalgia)

ממחקר חדש עולה כי הוספת Trimebutine, תרופה המזרזת את התרוקנות הקיבה, לטיפול ב-Rizatriptan מזרז את ההחלמה מהתקפי מיגרנה.

לעיתים קרובות מתפתח שיתוק של הקיבה בזמן התקף מיגרנה, שעשויה להשהות את התחלת פעילות תרופות הניתנות דרך הפה. הדבר רלוונטי בעיקר לגבי Triptan, שעובד הכי טוב בשלבים המוקדמים של התקף. לכן, השימוש בתרופות גסטרוקינטיות יכול לשפר את יעילות טיפול Triptan.

Trimebutine המשמש לטיפול ב-IBS, הוא נגזרת של אופיואידים המשפיע על Meissner ו-Auerbach plexus receptors לאורך מערכת העיכול. התרופה אינה נספגת.

החוקרים בדקו את השפעות טיפול ב-Rizatriptan (10 מ”ג) עם Trimebutine (200 מ”ג), או עם פלסבו, בקרב 40 חולים. סה”כ טופלו 64 התקפים באמצעות כל אחד ממשטרי הטיפול. בתוך שעה מהטיפול, 30 (46.8%) מההתקפים שטופלו בשילוב התרופתי חלפו לחלוטין, לעומת רק 8 (12.5%) מההתקפים שטופלו ב-Rizatriptan בלבד (P<0.01). לאחר שעתיים, ההבדל נשמר עם שיעורי החלמה מקבילים של 73.4% ו-31.2% (P<0.001).

בנוסף, שילוב טיפול Trimebutine עם Rizatriptan היה טוב יותר באופן משמעותי בהשוואה לטיפול Rizatriptan בלבד בהחלמה מבחילות ופוטופוביה שליוו את המיגרנה. שיעורי הישנות מיגרנה ותופעות הלוואי היו דומים תחת כל אחד ממשטרי הטיפול.

בהתייחסות ל- Trimebutine, החוקרים מאמינים כי מדובר באגוניסט פריפרי לאופיואידים הנסבל היטב ע”י המטופלים, שעשוי לשמש כלי נוסף בארסנל המשמש לטיפול בהתקפי מיגרנה. בעידן של תרופות חדשות לטיפול אקוטי במיגרנה, הגברת היעילות של תרופות בטוחות וזמינות ע”י שילוב תרופות סטנדרטיות עשוי להוות אופציה אטרקטיבית.

Cephalalgia. 2006;26:871-874.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה