כאב

Tramadol בשחרור ממושך כטיפול באוסטאוארתריטיס (מתוך Current Medical Research and Opinion)

מחקר חדש מצא כי טיפול ב- Tramadol ER (tramadol extended-release ) במינון של 100-300 mg פעם ביום קשור עם שיפור משמעותי בעוצמת הכאב ובתפקוד הגופני והוא נסבל היטב, למרות השימוש במינון קבוע במחקר, דבר שאינו משקף את הרפואה הקלינית הרגילה. Tramadol ER הוא אופציה טיפולית טובה עבור חולים עם כאב אוסטאוארתריטי.

המחקר בא להעריך את היעילות והבטיחות של Tramadol ER הניתן פעם ביום בנבדקים עם כאב אוסטאוארתריטי.

המחקר ארך 12 שבועות וכלל 1020 נבדקים מבוגרים עם אוסטאוארתריטיס בברך או בירך בנקודת ההתחלה עם כאב בעוצמה של 40 או גדול מזה בסולם של 100-mm pain visual analog (0 – אין כאב, 100 כאב עצום). הנבדקים לקחו פלצבו או קיבלו בטיטרציה מינון מטרה של Tramadol ER של 100, 200, 300 או 400 mg פעם ביום.

משתני היעילות, שנבדקו היו סקאלות של כאב ותפקוד גופני של WOMAC Osteoarthritis Index והערכה גלובלית של פעילות המחלהשל הנבדק בעצמו. שינויים ממוצעים בסקאלות של WOMAC Osteoarthritis Index ותפקוד גופני היו שונים משמעותית בין פלצבו ובין טיפול ב- Tramadol ER. כל המינונים של Tramadol ER, שניתנו פעם ביום, היו יעילים יותר מפלצבו     (P= / < 0.050) עבור סקאלת WOMAC Osteoarthritis Index עבור נוקשות מפרקים, עבור עוצמת הכאב של מפרק אינקדס ועבור ניקודי עוצמת כאב יומי. מינון של Tramadol ER של 200 ו-300 mg היו יעילים יותר משמעותית מפלצבו (P= / < 0.050) עבור הערכה כללית עצמית של פעילות המחלה ועבור עוצמת הכאב של מפרקי, שאינם אינדקס.

תופעות לוואי, כגון עצירות, סחרחורות, בחילה, ישנוניות וכאבי ראש, קרו לעיתים קרובות בטיפול ב-  Tramadol ER במינון של 400 mg.

לסיכום, טיפול ב- Tramadol ER נמצא יעיל, על פי המחקר, בשיפור עוצמת הכאב והתפקוד הגופני בחולי אוסטאוארתריטיס.

Curr Med Res Opin. 2006 July; 22 (7) 1391-401

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה