כאב

הומאופתיה – יעילות, בטיחות ומאזן עלות/תועלת (Forsch Komplementarmed.)

ממחקר חדש עולה כי קיימות עדויות קליניות התומכות ביעילות הומאופתיה, וכן קיימות אפליקציות הנחשבות לבטוחות. עד כה אין עדויות באשר למאזן עלות/תועלת של הטיפול.

החוקרים סקרו את מסד הנתונים דרך האינטרנט, השלימו את הנתונים באמצעות חיפוש ידני ויצירת קשר עם מומחים, ובחנו את התוצאות בהתאם לתוקף פנימי וחיצוני.

מהתוצאות עולה כי מחקרים רבים באיכות גבוהה, פרה-קליניים, הוכיחו את הפוטנטיות הגדולה בטיפולי הומאופתיה בעידוד שינויים מכוונים וספציפיים בתאים או יצורים חיים. 20 מבין 22 סקירות סיסטמיות מצאו לפחות מגמה לטובת הומאופתיה. החוקרים מעריכים כי ב-5 מחקרים התוצאות העידו על עדות ברורה לטובת הומאופתיה.

מהערכת 29 המחקרים מצאו החוקרים כי סה”כ הומאופתיה הביאה לתוצאות חיוביות. 6 מ-7 מחקרים מבוקרים היו אקויולנטים לפחות לשיטות טיפול קונבנציונאליות. ב-8 מבין 16 מחקרים בהם השוו הומאופתיה עם פלסבו מצאו החוקרים עדיפות משמעותית לטובת הומאופתיה.

התקנות השוויצריות מעניקים דרגת בטיחות גבוהה בשל הדרישות מהמוצרים ומיומנות הרופאים ההומאופתיים. כאשר מבוצע כראוי, טיפול הומאופתי מלווה במעט מאוד תופעות לוואי, והטיפול חסר השפעה טוקסית.

הנתונים הנ”ל אינם מאפשרים לצאת בהצהרה כללית בנושא הומאופתיה וכלכלת בריאות.

מחקרים בעתיד יהיו חייבים לבחון בצורה אגרסיבית את התוקף החיצוני ותוקף המודל.

Forsch Komplementarmed. 2006;13 Suppl 2:19-29

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה