כאב

האם ניתן לחזות את תוצאות הטיפול ב-Infliximab בחולי Rheumatoid Arthritis? (מתוך Rheumatol)

ממחקר חדש עולה כי רמות נמוכות של נוגדנים מסוג anti-CCP (anti-Cyclic Citrulinnated Protein), בחולה Rheumatoid Arthritis (RA), מעידות כי הוא לא יגיב היטב לטיפול בInfliximab.

Anti-CCP, חלבונים המכילים שיירי ח. אמינו Citrulline, מיוצרים ע”י הסינוביום של חולי RA רבים. Anti-CCP ידוע גם כנוגדן anti-Keratin ופקטור anti-perinuclear.

החוקרים מהמרכז הרפואי רמב”ם, בחיפ, טיפלו ב-30 חולי RA, ב-Infliximab במינון 3 מ”ג לק”ג, במתן IV, בשבועות 0, 2, 6, ו-14. פעילות המחלה נמדדה באמצעות מדד 28-Joint Disease Activity Score (DAS2B). רמות anti-CCP ורמות IL-6, נמדדו בתחילת המחקר ולאחר 14 שבועות בתוך המחקר. קבוצה של 19 חולים, עם Spondyloarthropahy, 5 חולים עם Osteoarthritis, ו-6 נבדקים בריאים, ששימשו כביקורות.

בתחילת המחקר, 24 חולים עם נוגדנים חיוביים מסוג anti-CCP, ו-24 חולים היו חיוביים ל-Rhematoid Factor. לא נמצא הבדל משמעותי בין חולים עם נוגדנים חיוביים כנגד anti-CCP, ובין חולים עם נוגדנים שליליים, או Rheumatoid Factor שלילי או חיובי. אף אחד מהנבדקים בקבוצת הביקורת לא היה חיובי לנוגדני anti-CCP.

24 משתתפים, מהם 20 נשים, הגיבו לטיפול Infliximab. 6 חולים לא הגיבו לטיפול, 16 מ-24 החולים שהגיבו, ואחד מ-5 אלו שלא הגיבו, הצליחו לסיים את מלוא 14 שבועות הטיפול ב-Infliximab.

מחלה שחיקתית נמצאה ב-20 מהמשתתפים שהגיבו לטיפול ו-5 שלא-הגיבו. נוגדני anti-CCP הופיעוןבכל אלו שלא הגיבו, וב-18 מהנבדקים שהגיבו לטיפול. מבין 18 המשתתפים שהגיבו לטיפול, ב-14 זוהה טיטר anti-CCP נמוך מ-100unit/mL.

חולים עם טיטר anti-CCP גבוה מ-100 Units/mL היו בסיכון מוגבר למחלה שחיקתית.

טיטרים של Rheumatoid Factor נטו להיות גבוהים יותר בחולים עם רמת נוגדנים גבוהה כנגד anti-CCP, בהשוואה לאלו עם המחלה השחיקתית.

החוקרים סיכמו כי התוצאה הבולטת ביותר של המחקר היתה הקשר שנמצא בין הרמות בתחילת המחקר של נוגדני anti-CCP, והתגובה הקלינית לטיפול. רמות נמוכות של anti-CCP ניבאו תגובה קלינית לטיפול. 

Rheumatol 2006;33:497-500.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה