כאב

tolterodine משמש בבטחה בגברים הסובלים מפעילות יתר-של השלפוחית ומחסימה (J Urol)

תוצאותיו של מחקר שפורסם לאחרונה מעידות כי טיפול אנטי-מוסקריני באמצעות tolterodine נסבל היטב בגברים הסובלים מפעילות-יתר של שלפוחית השתן ומחסימה שאינה גורמת לאצירת שתן.

תרופות אנטי-מוסקריניות משמשות באופן טיפוסי בגברים קשישים הסובלים מחסימה, בשל חשש תאורטי שעיכוב יכולת הכיווץ של ה-detrusor עלול להחמיר את הקשיים בריקון השלפוחית. אולם, מחקרים בודדים בלבד אכן בחנו את בטיחות הטיפול האנטי-מוסקריני באוכלוסית חולים זו.

במחקר זה השתתפו 221 גברים הסובלים מחסימה ומפעילות-יתר של ה-detrusor והם חולקו באקראי לקבלת tolterodine (במינון של 2 מ”ג פעמיים ביום) או פלצבו במהלך תקופה בת 12 שבועות.

בדיקות אורו-דינמיות מעידות כי ל-tolterodine השפעות מועילות מובהקות סטטיסטית על מצב החסימה, פעילות היתר של ה-detrusor וקיבולת השלפוחית, בהשוואה למתן פלצבו.

הטיפול באמצעות tolterodine נסבל היטב, ופרט ליובש בפה הוא לא נקשר לעליה בסיכון להופעת תופעות לוואי, כולל אצירת שתן.

החוקרים מסכמים כי ההשפעה המעכבת של tolterodine על התכווצויות ה-detrusor איננה מחמירה את הקשיים בריקון השלפוחית או גורמת למצב של אצירת שתן באוכלוסית חולים זו.

במאמר מערכת מצורף מצויין כי על הממצאים למנוע את החשש מפני עליה בנפח השתן השאריתי ומפני אצירת שתן בעקבות מתן תרופות אנטי-מוסקריניות בקרב חולים אלה.

לידיעה במדסקייפ

J Urol 2006;175:999-1004.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה