כאב

מזוז טוען שהנחייתו אינה פוגעת בחולים אך ממשיך לספוג ביקורת מכל עבר (הארץ)

בכתבה המופיעה היום בהארץ מסביר היועץ המשפטי מני מזוז את החלטתו למנוע מועדת הסל להודיע על החלטותיה השבוע, ולדחות פירסום ההחלטות עד לאחר הבחירות.

לדבריו, מכיוון שהחלטות הועדה הן בגדר המלצות בלבד הטעונות אישור מועצת הבריאות והממשלה, ממילא היישום היה מתבצע לאחר הבחירות, ולכן “מאף חולה לא ימנע אפילו כדור אחד..” . לאחר שיו”ר הר”י שלח ליועץ מכתב ציבורי גלוי וחריף שתקף את החלטתו, משיב לו מני מזוז כי ישיבות הועדה “נסחבות” כבר זמן רב ולאף אחד לא אצה הדרך חודשים רבים, והנה לפתע דחייה של שבועיים מקוממת את כולם…מזוז טען עוד, ע”פ הכתבה בהארץ שהביקורות נובעות מחוסר ידע והבנה. לדבריו, הבעייתיות במקרה זה היא שהועדה עמדה להכריז על הרחבת סל הבריאות בתקציב גבוה מזה שהוקצה לה ע”י הממשלה, וצעד זה, אם היה מקבל את אישור הממשלה מהווה פגיעה בחוק הבחירות. כלומר, לו הועדה הייתה מסתפקת במתן המלצותיה להכללה בסל ע”פ התקציב שהוקצה לה מלכתחילה (סכום של בין 160-200 מיל’ ש”ח) לא הייתה בעייה לפרסם את המלצות, ע”פ מזוז.

לדיווח בהארץ

במאמר תגובה חריף במיוחד תוקף יוסי שריד בהארץ את החלטת מזוז תחת הכותרת “חזק על החולים”. שריד לועג לדקדקנותו המופרזת של מזוז ולהיתממות שלו, שכן לדברי שריד, פוליטיקאי משופשף ומנוסה בעצמו, כל מה שנעשה כעת ע”י משרדי הממשלה קשור בבחירות…והוא מסיים במשפט שדומה שכל מי שקשור לנושא, אם מבחינה מקצועית ואם מבחינה אישית, ודאי יזדהה איתו : “…ועוד נניח, שסל התרופות יזכה מן ההפקר של מערכת הבחירות. נהדר, לפחות דבר אחד טוב ייצמח כאן ממערכת בחירות שהוא הכרחי.”

למאמרו המלא של יוסי שריד

גם מאמר המערכת של הארץ (שלשם שינוי לא מצליח הפעם לקשור את הנושא עם ה”טיפול הכושל” ברה”מ שרון – מנהג מגונה שהארץ בחר בו בחודשים האחרונים, לקשור כמעט כל ידיעה בתחום הרפואה והבריאות לעוד גורם , בדר”כ בעילום שם, התוקף את הטיפול הרפואי שניתן לשרון בהדסה…אתמול אף גייסו רזניק ושות’ מהארץ את כתב העת  Neurology Today (ולא Neurology הידוע, שאגב לפי מידע שנמסר לנו ביקש מרופאיו של שרון מהמחלקה הנוירולוגית והנוירוכירורגית לכתוב מאמר שיפרט את השיקולים שהנחו את החלטותיהם) ששם כתב מי שכתב שההחלטה לטפל בקלקסן שנוייה במחלוקת…נו, באמת..) תוקף את החלטת מזוז כעודף אקטיביזם. מדובר בועדה מקצועית ופעילות שוטפת של המערכת שיש לה השפעה על תקינות תהליכים רפואיים , ואין שום סיבה לפגוע בעבודת מערכת הבריאות. דווקא צעדו של מזוז הופך את עבודת הועדה לאקט פוליטי.

הערת מערכת e-Med : אנחנו כבר כתבנו לפני מס’ ימים שהניחוש שלנו הוא שכפי שקרה בשנה שעברה (ואז אפילו לא היו בחירות בפתח) הפרובוקציה של ועדת הסל (שבראשה עמד אז אגב פרופ’ בולק גולדמן…כן, רופאו האישי של רה”מ שרון…) שהודיעה שהיא מחזירה את המנדט לממשלה ושבעקבות כך נמצאה תוספת נכבדת שהגדילה את תקציב הסל לכ-350 מיל’ ש”ח, שיש לצפות לתסריט דומה גם השנה…

נראה שבדיוק מתסריט כזה מזוז חשש ולכן החליט מה שהחליט. גם אם הוא צודק, אנחנו מצטרפים ליוסי שריד במקרה זה ואומרים “אז מה ? – גם אם זה יהיה תרגיל בחירות, ייצא מזה משהו טוב…” , במיוחד אם אלו שאמורים להפגע מהתרגיל הזה, פרץ וביבי, הודיעו, ויש לאמר באמת, וללא ציניות, בהתעלות נפש, שהם אינם מתנגדים לפרסום החלטת הועדה ויישומה בהקדם האפשרי. עכשיו צריך לקוות רק שמזוז יהיה מספיק אקטיביסט ואחראי כדי לחזור בו מההחלטה…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה