כאב

שיטת ה- Cartilage Paste Grafting יעילה בטיפול בארתריטיס בברכיים (Arthroscopy)

ממחקר שהתפרסם לאחרונה עולה, ששיטת ה- Cartilage Paste Grafting(CPG) מהווה טיפול יעיל ומשתלם, במטופלים הסובלים מארתריטיס בברכיים.

החוקרים מסבירים, שה- CPG היא פרוצדורה אורתוסקופית שמשתמשת בשיטות של שטיפה, הטרייה ושברים סאבכונדרלים, על מנת לגרום לפרוליפרציה ולהתמיינות של תאי גזע מזנכימליים עצמונים ולשחרור של פקטורי גדילה. כל אלה אמורים לסייע בייצור של רקמה בריאה, שתרפא את המפרק הפגוע.

במחקר השתתפו 145 מטופלים, שסבלו מפגיעות בברכיים בדרגה IV לפי דירוג אאוטרברידג’. הגיל הממוצע של המטופלים היה 46 שנים, כאשר 66% מהם היו גברים. המטופלים עברו 136 פרוצדורות טיפוליות בסה”כ, רובן מסוג CPG.

החוקרים בדקו את המהלך הקליני של המחלה במטופלים וביצעו ראיונות איתם, ב- 2-12 שנים שאחרי ביצוע הפרוצדורה. עשרים מהמטופלים לא השלימו את המעקב. מ- 66 מטופלים שעברו אורתוסקופיה חוזרת, נלקחו ביופסיות מהסחוס לבדיקה היסטולוגית.

החוקרים מדווחים, שהניתוח הביא לשיפור מובהק במדדים של כאב מוכח, תיפקוד ופעילות. מתוך 125 המטופלים אחריהם נערך מעקב, 104 (83.2%) נחשבו כהצלחה קלינית. מבין 18 המטופלים בהם הניתוח נכשל, 10 עברו ארתרופלסטיה של המפרק ו- 8 דיווחו על החמרה בכאב אחרי הניתוח.

מבין 66 הביופסיות שנלקחו מהמטופלים, 63.6% הראו עדות להחלפה של המשטח המפרקי ו- 27.3% הראו איזורים בהם התפתח סחוס תקין.

החוקרים מסכמים, שה- CPG מהווה טיפול ניתוחי יעיל ומשתלם מבחינת עלות-תועלת, למטופלים עם פגיעות בברכיים בדרגה IV לפי דירוג אאוטרברידג’. הפרוצדורה, שנעשית בשלב אחד דרך אורתוסקופיה, מביאה להקלה ממושכת בכאב, לחזרה לתפקוד ולאפשרות של יצירת רקמה חדשה ובריאה במטופלים אלה.

Arthroscopy. 2006;22:291-299

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה