כאב

שילוב Doxazosin עם Finasteride יעיל כנגד היפרפלזיה שפירה של הערמונית (J Urol)

ממחקר חדש עולה כי שילוב Doxazosin עם Finasteride יעיל יותר כנגד היפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH Benign Prostatic Hyperplasia) בגברים עם ערמונית מוגדלת או מתונה, בהשוואה לכל אחד מהטיפולים בנפרד.

למעשה, החוקרים אומרים כי המחקר מוכיח שיש מקום לשקול את שינוי ההגדרה של ערמונית מוגדלת. בשילוב התרופות נרשם שיפור, שמוגדר כשינוי בהתקדמות המחלה לעומת פלסבו, בערמונית בגודל 25-40 מ”ל.

החוקרים הגיעו למסקנה זו לאחר בדיקת הנתונים מחקר שכלל למעלה מ-3,000 גברים עם תסמינים בדרכי השתן התחתונות, משנית ל-BPH. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב-4-8 מ”ג Doxazosin, 5 מ”ג Finasteride, שילוב של שניהם, או פלסבו. משך הטיפול הממוצע היה 4.5 שנים.

בנבדקים עם ערמונית קטנה (נפח כולל קטן מ-25 מ”ל), שילוב תרופתי לא היה עדיף על Doxazosin לבדו. עם זאת, בנבדקים עם נפח גדול יותר (פחות מ-40 מ”ל), או ערמונית גדולה (מעל 40 מ”ל), השילוב התרופתי היה יעיל יותר מכל אחת מהתרופות לבדה.

השיפורים כללו ירידה בסיכון להתקדמות המחלה, ירידה בצורך בטיפול פולשני, שיפור בתסמינים לפי מדד American Urinary Association ועליה ב-Maximum Uribnary Flow Rate.

עם זאת, במאמר מערכת נכתב כי יש לשקול בזהירות אם הירידה בהתקדמות המחלה הודות לטיפול התרופתי משתלנת לאור תופעות הלוואי הנלוות.

J Urol 2006;175:217-221.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה