כאב

טיפול מניעתי ב-Lamotrigine מקטין את תדירות התקפי מיגרנה עם אאורה (Journal of Neurology, Neurosurgery, and Psychiatry)

ממחקר חדש עולה כי בחולים עם היסטוריה של מיגרנה עם אאורה (Aura), טיפול יומי ב- Lamotrigine יעיל בהקטנת תדירות התקפי האאורה והתקפי המיגרנה שבעקבותיהם.

במחקר שנמשך 3 שנים, החוקרים בחנו את השפעת Lamotrigine על 59 חולים הסובלים ממיגרנה עם אאורה, בגילאי 19-60.

החוקרים השתמשו ביומנים לכאבי ראש, בתקופה של לפחות חודשיים לפני התחלת הטיפול, כדי לתעד את סוג, תדירות ומשך האאורה. המשתתפים החלו בטיפול ב- Lamotrigine במינון 25 מ”ג ליום, למשך החודש הראשון. המינון הועלה ב-25 מ”ג ליום כל חודש (עד 300 מ”ג ליום), אם לא חלה ירידה בהופעת תסמיני המיגרנה.

המדד העיקרי שנבדק היה אחוז המשתתפים עם ירידה של לפחות 50% בתדירות התקפי מיגרנה 44 מ-59 המשתתפים (75%) הגיבו באופן חיובי לטיפול. התדירות של התקפי מיגרנה עם אאורה ירדה באופן משמעותי בעקבות טיפול ב-Lamotrigine (בממוצע, 1.5 כל חודש לפני הטיפול, לעומת 0.4 לאחר הטיפול, P<0.001). Lamotrigine הביא גם לירידה משמעותית במשך אאורה (בממוצע, 26.9 דקות לפני הטיפול, לעומת 8.3 דקות לאחריו, P<0.001).

המחקר מספק את העדות הקלינית הראשונה שמתאימה לתפיסה לפיה התפשטות אירועים דמויי-דיכאון בקורטקס, מפעילה את Trigeminal Vascular System, בנסיבות מסוימות.

החוקרים מוסיפים, כי מאחר שקיימת עדות לכך שאירועים דמויי-דיכאון בקורטקס עשויים לנבוע משחרור נמרחב של גלוטאמט או ירידה בפינוי מהמרווח הסינפטי, הטיפול להורדת פעילות רצפטורי NMDA עשוי להוות גישה חשובה לטיפול בחולים הסובלים ממיגרנה עם אאורה.

J Neurol Neurosurg Psychiatry 2005;76:1730-1732.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה