כאב

Cannabinoids עשויים לסייע בשיפור תסמיני MS (מתוך J Neurol Neurosurg Psychiatry)

ממחקר חדש עולה כי Carnnabinoid אורלים, במשך שנה, לטיפול בטרשת נפוצה (MS) עשויים להקטין את הספאזם של השרירים והיבטים אחרים של המוגבלות.

החוקרים דיווחו בעבר כי נטילת Carnnabinoid במשך 14 שבועות, הביאה לשיפור בתנועתיות והצורה בה ראו חולי MS את יתר התסמינים. במחקר נלווה, 80% מהנבדקים הסכימו להמשיך בטיפול התרופתי למשך עד 52 שבועות.

בניתוח הנתונים נכללו 154 נבדקים, שחולקו באראי לטיפול ב- synthetic delta-9-tetrahydrocannabinol (delta-9-THC), עד למינון של 25 מ”ג ביום, 172 טופלו בתמציות חשיש המכילות delta-9-DHC ו-Cannabidol ו-176 קיבלו פלסבו.

מהשוואת שלוש הקבוצות עולה כי קיימת יעילות קטנה לטיפול ב- delta-9-THC בהשפעתו על השינוי במדד Ashworth לספסטיות , עם שיפור של קרוב ל-2 נקודות בהשוואה לתחילת המחקר (P=0.001, לאחר תיקנון). בנוסף, נראה כי קיימת יעילות מסוימת על מדד Rivermead Mobility.

שיפור משמעותי בדירוג הנבדקים נרשם במדדי השפעות הטיפול האקטיבי על הכאב, ספאזם, ספסטיות ושינה. עם זאת, נראה שלא חלה כל ירידה בשיעורי ההישנות.

החוקרים מסכמים, כי נראה שיש צורך דחוף לערוך מחקר ארוך טווח בחולי MS פרוגרסיבית, בכדי לבחון אם לטיפול ב-delta-9-THC, יש תפקיד במחלה ארוכת-טווח.

הטיפול עשוי להיות מוגבל להקלה על התסמינים במצבים מגבילים אלו.

במאמר מערכת נלווה הכותבים הסכימו עם החוקרים באשר לצורך במחקרים ארוכי טווח. הכותבים הוסיפו כי המחקרים צריכים להתמקד במוצרי Cannabinoid השונים, כולל אנטגוניסטים לרצפטורים חדשים, וצורות מתן שונות.

J Neurol Neurosurg Psychiatry 2005;76:1612,1664-1669.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה