כאב

infliximab עשוי להאט את ההתקדמות בדלקת חוליות מקשחת (Ann Rheum Dis)

חוקרים גרמניים מדווחים כי טיפול באמצעות infliximab, נוגדן ה-tumor necrosis factor (TNF) alpha, עשוי להאט את ההתקדמות הרדיוגרפית של הפגעים בעמוד השדרה בחולים הסובלים מדלקת חוליות מקשחת (ankylosing spondylitis או AS).

החוקר הראשי, ד”ר Braun, מסביר בראיון כי מתן טיפול אנטי-TNF מהווה התקדמות גדולה בחולי AS, מחלה הגורמת לתשישות ומשפיעה בעיקר על חולים וחולות צעירים למדי. הוא מוסיף כי קיימות עדויות לכך שטיפול באמצעות infliximab מוביל לשיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית בסימני וסימפטומי המחלה, הכולל גם שיפור ביכולת תפקוד ובאיכות חיי החולים.

בכדי לבחון את השפעת ה-infliximab על המהלך הרדיוגרפי בחולי AS, ניתחו החוקרים סדרות שלמות של צילומי רנטגן לטרליים של עמוד השדרה הצרוויקלי ושל עמוד השדרה הלומבארי שנערכו ב-82 חולים. 41 מהחולים קיבלו infliximab לוריד במינון של 5 מ”ג ליום בכל 6 שבועות ו-41 חולים קיבלו את הטיפול הקונבנציונאלי.

בחולים שטופלו באמצעות infliximab נצפה פחות שינוי רדיוגרפי במהלך שנתיים, למרות שהם היו מבוגרים יותר, סבלו מ-AS לאורך תקופה ממושכת יותר ונמצא בהם שיעור נזק רדיוגרפי גבוה יותר בעת תחילת המחקר, שכולם מהווים גורמים חזאים לנזק רב יותר לאורך הזמן.

למרות זאת, מסכמים החוקרים, מחקרים גדולים יותר דרושים בכדי להוכיח שטיפול אנטי-TNF מעכב את הנזק המבני בחולי AS.

לידיעה במדסקייפ

Ann Rheum Dis 2005;64:1462-1466.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה