כאב

מרק חוייבה בפיצויים בסך 253 מיל’ $ ע”י בית המשפט בטקסס על אחריותה כיצרנית הויוקס לגרימת מוות התובע. MSD בתגובה : החברה תערער על פפסק הדין

פסק דין ראשון באשר לאחריות הויוקס למקרה מוות הוצא אמש ע”י בית המשפט בטקסס, ארה”ב. המושבעים פסקו כי חברת MSD , יצרנית הויוקס אחראית לתוצאה , והחברה חוייבה במתן פיצוי בסך של 253.4 מיליון $.

מכיוון שזהו פסק דין ראשון העלול (מבחינת MSD ) להפוך לתקדימי ולהיות לבעל משמעות פיננסית אדירה, יש חשיבות רבה לתוצאות הסופיות של משפט זה. MSD הודיעה כבר על הגשת ערעור על פסק הדין.

חברת MSD ישראל אף פרסמה הודעה לעתונות הנוגעת לכך, ואנו מביאים אותה כאן כלשונה:

מרק תערער על פסק הדין אשר ניתן בטקסס לגבי אחריות החברה לתרופה ויוקס

20 אוגוסט 2005: חברת מרק מאוכזבת מפסק הדין אשר ניתן על ידי חבר מושבעים בטקסס בו פסקו המושבעים לטובת משפחתו של רוברט ארנסט במשפט שעסק בתרופה ויוקס. מרק תערער על פסק דין זה.

“אנו מאמינים כי התובעים לא עמדו בסטנדרטים הנדרשים על פי הדין בטקסס על מנת להוכיח כי ויוקס גרמה למותו של מר ארנסט” אמר ג’ונתן סקידמור חבר בצוות ההגנה של מרק ממשרד עורכי הדין פולברייט וג’וורסקי. “אין כל הוכחה מדעית אמינה המראה כי ויוקס גרמה להפרעות קצב אשר, יחד עם טרשת עורקים כלילית, היתה סיבת מותו של מר ארנסט כפי שנקבע בנתיחת גופתו” הוסיף. “במקרה זה לא היתה הצדקה לפיצויים עונשיים” הוסיף סקידמור ואמר “מרק פעלה באחריות תוך דאגה לטובת החולים החל מחקר ויוקס לפני אישור שיווקה במחקרים קליניים אשר כללו כמעט 10,000 חולים דרך ניטור התרופה בזמן שיווקה  – ועד משיכתה מרצון של התרופה כפי שעשתה מרק”.

מומחים מדעיים עצמאיים, הכוללים את הועדה המייעצת ל- FDA והוועדה המייעצת למשרד הבריאות הקנדי קבעו לאחרונה כי התועלות הרפואיות הנובעות מויוקס עולות על הסיכון הקרדיו-וסקולארי בחולים מסוימים.

חברת מרק בוחנת עתה עילות שונות לערעור, וביניהן:


  • במשפט ניתנה האפשרות למומחים בלתי מוסמכים לחוות דעתם בפני חבר המושבעים;

  • נתנה בעדות חוות דעת מקצועית שלא הסתמכה על בסיס מדעי אמין, כנדרש לפי הדין בטקסס.

  • נשמעה עדות שאינה רלבנטית למקרה הנדון ואשר באופן לא הוגן הטתה את דעתו של חבר המושבעים;

  • בניגוד לדין החל בטקסס, התאפשרה עדות מומחה אשר לא דווחה מראש להגנה.

“אנו מאמינים כי יש לנו עילות חזקות לערעור ואנו מקווים כי הליך הערעור יתקן את פסק הדין” אמר קנת’ פרייזר, סגן נשיא בכיר והיועץ המשפטי הראשי של מרק. “הערעור שלנו הוא על הזכות הבסיסית למשפט הוגן. ישנן תביעות נוספות לגבי ויוקס העומדות לפני משפט בארה”ב ומחוצה לה ואנו מתכוונים להתגונן בפני כל אחת ואחת מהן בנחישות בשנים הקרובות” הוסיף פרייזר ואמר “מערכת המשפט האמריקאית של חבר מושבעים שונה מהותית ממערכות משפטיות מחוץ לארה”ב.”

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה