כאב

חימום קל משפר באופן מובהק את תוצאות האימון הגופני הטיפולי בכאב אקוטי של הגב התחתון

מחקר חדש שפורסם לאחרונה מעיד כי continuous low-level heat wrap therapy (או CLHT) עשוי להפחית באופן מובהק את כאב הגב התחתון האקוטי ולשפר את התוצאות התיפקודיות בחולים הנעזרים בו יחד עם אימון גופני.

טיפול באמצעות פעילות גופנית שכיח בחולים הסובלים מכאב גב אקוטי בגב התחתון. רוב הצורות של חימום טופיקלי, כולל hydroculator packs ו-electrical heating pads, אינן מאפשרות יכולת תנועה במהלך הטיפול. בנוסף, מעט מאוד ידוע אודות ההשפעות הנוספות בשילוב ה-CLHT עם האימון הגופני במקרים אלה. מחקרים קליניים קודמים הראו כי CLHT עדיף על acetaminophen (אקמול), על ibuprofen, ועל משככי כאבים הניתנים דרך הפה בהפחתת כאבים בשרירים ובמפרקים.

במחקר השתתפו 100 חולים (גיל ממוצע 10.6+/-31.2 שנים) שסבלו מכאב גב תחתון שאיננו ספציפי במהלך פחות מ-3 חודשים. החולים חולקו באקראי ל-4 קבוצות טיפול: CLHT בלבד (25 חולים), אימון גופני בלבד (25 חולים), שילוב שתי השיטות (24 חולים), או קבוצת ביקורת שקיבלה חוברת הדרכה (26 חולים).

הטיפול ניתן במהלך 5 ימים רצופים וכלל 4 ביקורים במרפאת הטיפול במהלך שבוע. מדדי התוצאה, יומיים לאחר השלמת הטיפול (ביום 7 למחקר), היו יכולת התיפקוד של החולים, מידת הקושי בתיפקוד שנבדקה באמצעות שאלונים, ושיעור הכאבים שדורג באמצעות סקאלה בת 6 נקודות.

החוקרים מסבירים כי השיפור בתיפקוד התאשפר בשל החבישה המתמשכת במעטפת המחממת במהלך האימון הגופני, בניגוד לחימום לפני או אחרי האימון הגופני. יתכן שהדבר מגביר את יכולת ההענות של החולה לביצוע האימון ולכן משפר את התוצאה התיפקודית.

החוקר הראשי, ד”ר Mayer, מסביר כי זוהי הפעם הראשונה שבה נצפתה ירידה בשיעור של 70% בשיעור הכאב בגב התחתון, עליה של 139% בשיעור הירידה בקשיי התיפקוד ושיפור בשיעור של 95% ביכולת התיפקוד, כעבור יומיים ממועד השלמת הטיפול בחולים שהתאמנו עם ה-CLHT.

ד”ר Mayer מציין גם שהיישום הקליני של השיטה המשולבת הינו מעולה שכן הוא מאפשר לחולה לשפר את יכולת התיפקוד שלו במקביל לביצועי אימוני השיקום.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה