כאב

כאב גב תדיר יותר וחמור יותר באנשים עם השמנת יתר (ECO)

אנשים עם השמנת יתר נמצאים בסבירות גבוהה יותר לכאבי גב חמורים יותר לעומת לא שמנים, על פי ממצאי מחקר שהוצגו בקונגרס האירופאי בנושא השמנה.

הממצאים שימשו להעריך אלו אסטרטגיות טיפול יעילות יותר בכאבי גב באנשים שמנים.

המחקר נערך במטרה לענות על פער בספרות. למרות שמחקרים קודמים ביססו קשר בין כאב גב להשמנה, הקשר לא אופיין בצורה מתאימה.

בכדי לקבוע העם טיפולים מסויימים יעילים יותר בשמנים, גייסו החוקרים 1,350 מטופלים עם כאב גב. החוקרים אספו נתוני גובה, משקל והמטופלים חולקו באקראי ל-4 קבוצות: טיפול רגיל בלבד, טיפול רגיל ופעילות גופנית, טיפול רגיל ומניפולציה, או טיפול רגיל, מניפולציה ופעילות גופנית.

החוקרים השתמשו בשאלון Roland Morris Disability, המזהה השפעת כאב גב על יכולת החולים לבצע פעילויות שגרתיות ונותן מדד להבדל הממוצע מהמשקל הנורמלי.

ל-40 מטופלים שהיו בתת משקל (BMI של פחות מ-20) ו-486 מטופלים בעודף משקל (BMI 25-30) היה מדד RDQ זהה (9.35,  P = .485 ו-P = 084 בהתאמה).

עם זאת, ל-234 מטופלים עם השמנת יתר (BMI >30 kg/m2) היה מדד RDQ של 10.85, גבוה משמעותית לעומת מטופלים רגילים (P < .001). בקרב 25 שמנים מורבידים (>40 kg/m2), המדד הממוצע היה 11.52, גם הוא גבוה משמעותית לעומת מטופלים רגילים (P = .0019). בקרב כל המטופלים עם השמנה המדד הממוצע היה 10.19 (P < .001). 

הממצאים יסייעו לרופאים למצוא אסטרטגיות טיפול טובות יותר לכאב גב למטופלים עם BMI גבוה מאוד, כך שהם יוכלו להשתקם מבלי להיפצע שוב.

לידיעה בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה