כאב

השכיחות של כיבים מדממים שליליים להליקובקטר פילורי נמצאת בעלייה (Gastroenterology)

לפי מחקר חדש עולה, כי ישנה עלייה בשכיחות של כיבים מדממים אידיופטים שליליים להליקובקטר פילורי. לפי החוקרים, כיבים אלו מועדים לסיבוכים.

החוקרים השוו את השכיחות והאתיולוגיה של כיבים מדממים בתקופה שבין ינואר לדצמבר 2000, לאלו שבין ספטמבר 1997 לאוגוסט 1998. הקריטריונים לכיב אידיופטי שלילי להליקובקטר פילורי, היו בדיקה שלילית להליקובקטר פילורי, ללא חשיפה למשככי כאבים ב- 4 שבועות האחרונים וחוסר בגורמי סיכון לכיב. אחרי שהכיבים התרפאו, החוקרים עקבו אחרי החולים עם כיבים שליליים להליקובקטר פילורי ואחרי אלו שעברו טיפול להכחדה של החיידק במשך 12 חודשים, ללא טיפול תרופתי נגד כיבים.

נמצא כי שיעור הכיבים המדממים השליליים להליקובקטר פילורי מתוך כלל הכיבים המדממים, עלה מ- 4.2% ב- 1997-1998 ל- 18.8% ב- 2000. כיבים אידיופטים שליליים להליקובקטר פילורי היוו 16.1% מכלל החולים שאושפזו בשל דימום ו- 42.4% מהחולים שדיממו בזמן האישפוז. עדות היסטולוגית לזיהום קודם בהליקובקטר פילורי, נמצאה ב- 28.3% מהחולים עם כיבים אידיופטים שליליים להליקובקטר פילורי. ההסתברות לסיבוכים חוזרים של כיבים ב- 12 חודשים, עמדה על 13.4% מקרב החולים עם כיבים שליליים להליקובקטר פילורי, לעומת 2.5% מהחולים שטפולו להכחדה של החיידק.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מראים על עלייה של פי 4 בשכיחות של כיבים מדממים אידיופטים שליליים להליקובקטר פילורי תוך 3 שנים, כאשר השכיחות של הכיבים המדממים עם הליקובקטר פילורי חיובי ירדה בשליש באותה תקופה. בנוסף, נראה כי חולים עם כיבים מדממים אידיופטים, נמצאים בסיכון גבוה לסיבוכים חוזרים של כיבים.

Gastroenterology. 2005;128:1845-1850

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה