כאב

duloxetine יעיל ובטוח לשימוש בחולים הסובלים מכאבים בשל נוירופתיה סוכרתית (Pain)

תוצאותיו של מחקר שפורסם לאחרונה מוצאות כי השימוש ב-duloxetine, מעכב reuptake פוטנטי של סרטונין ושל נוראפינפרין, יעיל ובטוח לצורך טיפול בכאבים הנובעים מנוירופתיה סוכרתית פריפרית. החוקרים התבססו על ההנחה כי סרטונין ונוראפינרין מפחיתים כאבים באמצעות הפחתת הפעילות במסלולי בקרת הכאב היורדים.

במסגרת המחקר כפול הסמיות שנערך במהלך 12 שבועות בכמה מרכזים, חולקו באקראי 457 חולים שסבלו מכאבים בשל פולי-נוירופתיה הנגרמת בשל סוכרת מסוג 1 או 2 לקבלת טיפול באמצעות duloxetine במינון של 20mg/d (כ-20mg QD), של 60mg/d (כ-60mg QD), או של 120mg/d(כ-60mg BID), או לקבלת פלצבו.

האיבחון בחולים נעשה באמצעות דרוג בערך של 3 לפחות באמצעות ה- Michigan Neuropathy Screening Instrument. מדד היעילות העיקרי היה הדרוג השבועי הממוצע של דרוגי הכאב הממוצעים במהלך 24 שעות, שנקבעו באמצעות סקאלה בת 11 נקודות (0-10) וחושב עבור התקופות שבין שני ביקורים במרפאה.

מתן duloxetine במינונים של 60mg/d ושל 120mg/d גרר שיפור מובהק סטטיסטית, בהשוואה למתן פלצבו מבחינת דרוגי הכאב הממוצעים במהלך 24 שעות, החל משבוע אחד לאחר תחילת המחקר ובמהלך 12 השבועות שבהם נערך המחקר. מתן duloxetine נבדל ממתן פלצבו גם בהערכה באמצעות המדדים המשניים שכללו את מדדי תוצאות הקשורות לבריאות החולים.

במספר גדול באופן מובהק סטטיסטית של החולים בכל שלוש קבוצות הטיפול האקטיבי הושגה ירידה בשיעור של 50% בדרוגי הכאב הממוצעים במהלך 24 שעות, בהשוואה למתן פלצבו. הטיפול באמצעות duloxetine נראה בטוח ונסבל היטב כשפחות מ-20% מהחולים הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי. החוקרים מסכמים כי מתן duloxetine במינונים של 60mg/d ושל 120mg/d בטוח ויעיל בטיפול בכאב נוירופתי פריפרי בחולי סוכרת.

Pain. 2005 May 28

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה