כאב

שימוש רציף ב- NSAIDs מאט את ההתקדמות של אנקילוזינג ספונדיליטיס (Arthritis Rheum)

לפי מחקר חדש עולה, כי שימוש רציף בתרופות נוגדות דלקת לא סטרואידליות (NSAIDs), מאט את ההתקדמות של אנקילוזינג ספונדיליטיס (AS). לפי החוקרים, השימוש הרציף ב- NSAIDs, מפחית את ההתקדמות הרדיוגרפית בחולים עם AS, ללא העלאה משמעותית ברעילות.

במחקר השתתפו 215 חולים עם AS, שהשתתפו קודם לכן במחקר בן 6 שבועות שהשווה בין צלקוקסיב (CELEBRA), קטופרופן (ORUVAIL) ופלצבו. החולים הוקצו אקראית לקבלה של טיפול ב- NSAIDs באופן רציף או לפי דרישה, במשך שנתיים.

הטיפול הראשוני היה ב- 100 מג צלקוקסיב כל יום, כאשר החולים יכלו להעלות אותו ל- 200 מג או להחליף אותו לטיפול בתרופה אחרת, כאשר הם שומרים על האסטרטגיה הטיפולית. החוקרים העריכו את תוצאות הטיפול, בעזרת המדד Ankylosing Spondylitis Spine Score (SASSS).

נמצא כי ה- SASSS הממוצע להתקדמות רדיוגרפית, עמד על 0.4 בקבוצת הטיפול הרציף, לעומת 1.5 בקבוצת הטיפול לפי דרישה. לא נמצא הבדל בין הקבוצות בסימנים ובתסמינים של המחלה.

החוקרים מדווחים, כי על אף שהטיפול הרציף היה קשור בשכיחות גבוהה יותר של תופעות לוואי, ההבדל בין הקבוצות לא היה מובהק.

החוקרים הסיקו איפוא, כי אסטרטגיה של שימוש רציף ב- NSAIDs מפחיתה את ההתקדמות הרדיוגרפית של המחלה, בחולים עם AS סימפטומטי. בזמן שממתינים לאישור של תוצאות המחקר במחקרים נוספים, החוקרים ממליצים כי חולים שנזקקים לטיפול ב- NSAIDs, על מנת להפחית את התסמינים של AS, יקבלו טיפול רציף ולא טיפול לפי דרישה.

Arthritis Rheum. 2005;52:1756-1765

 

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה