כאב

מתן מורפין לחולים עם התקף לב מעלה את הסיכון למוות (American Heart Journal

לפי מחקר חדש עולה, כי חולים המאושפזים בשל התקף לב, ומטופלים במורפין (MCR) להקלה על הכאב בחזה, נמצאים בסיכון מוגבר למוות, לעומת אלה שאינם מטופלים במורפין. החוקרים קוראים למחקרים נוספים שיאששו את ממצאי המחקר, ובינתיים ממליצים כי הרופאים המטפלים יתחילו טיפול במינון מספיק של ניטרוגליצרין על מנת לטפל בכאב, לפני שהם פונים למורפין.

לצורך המחקר, החוקרים אספו נתונים לגבי 57,093 חולים בסיכון גבוה, עם אוטם לבבי ללא עליות מקטע ST (non-STEMI). מבין החולים, 29.8% טופלו במורפין ב- 24 השעות הראשונות לאישפוזם. החוקרים מצאו כי שיעור המוות בחולים אלו עמד על 6.8%, לעומת 3.8% בחולים שקיבלו ניטרוגליצרין. הסיכון המוגבר למוות נשאר, גם אחרי תיקון של הנתונים לפי הסיכון הקליני של החולים. נמצא גם כי לחולים אלו היה סיכון מוגבר להתקף לב נוסף במהלך האישפוז.

החוקרים מסבירים כי לניטרוגליצרין יש השפעה פיסיולוגית שיכולה, לפחות באופן זמני, להשפיע על האיסכמיה. למורפין לעומת זאת, אין כל השפעה על הגורם לכאב, והוא רק עלול להחמיר את המחלה. למורפין תופעות לוואי ידועות רבות, וביניהן דיכוי נשימתי, הורדה של לחץ הדם והאטה של הדופק. לפי החוקרים, תופעות לוואי אלו יכולות להחמיר את תפקוד הלב, בחולים בהם תפקוד הלב נמצא כבר בסכנה.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מעלים ספקות רציניים לגבי הבטיחות שבשימוש במורפין, בחולים עם התקף לב. היעילות והבטיחות של טיפול במורפין בחולים אלו מעולם לא נבדקו, וההנחיות לטיפול שכזה מסתמכות על השערות של מומחים בלבד. לאור ממצאי מחקר זה, החוקרים קוראים לביצוע של מחקרים קליניים אקראיים על מנת לבדוק את הנושא.

American Heart Journal

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה