כאב

הוספת תוכנית מוטיבציה לאימון משפרת תוצאות לכאב כרוני בגב תחתון (Spine)

הוספת תוכנית מוטיבציה לאימון רגיל היא אפשרות טובה יותר מאימון בלבד לכאב כרוני בגב תחתון (LBP), על פי תוצאות חקר אקראי שפורסם בגיליון מאי של Spine.

במהלך 15 השנים האחרונות, מספר מחקרים סיכמו כי אימון מקל על LBP כרוני, כותב ד”ר מרטין פריידריך מאונ’ וינה באוסטריה ושותפיו. יש מעט מחקרים המראים יעילות קלינית בנסיון להעלות היענות. עם זאת, ידוע כי דבקות לאורך זמן באימון היא נמוכה במיוחד.

במחקר פרוספקטיבי זה, 93 מטופלים עם LBP חולקו באקראי לקבוצת ביקורת (תוכנית אימון רגילה) או לקבוצת מוטיבציה (אימון ותוכנית מוטיבציה). הערכות נעשו לאחר 3.5 שבועות, 4 חודשים, 12 חודשים וחמש שנים. התוצאות שנמדדו היו מדד מוגבלויות, עוצמת כאב, ויכולת לעבוד.

בשתי הקבוצות היו שיפורים משמעותיים במדדי חוסר יכולת בכל ההערכות. עם זאת, ההשפעה המצטברת של טיפול בקבוצת המוטיבציה היתה יותר מפי 2 לעומת קבוצת הביקורת. הממצאים תואמים גם בעוצמת הכאב אחרי 12 חודשים וחמש שנים. רק לקבוצת המוטיבציה היתה השפעה משמעותית לטווח ארוך על יכולת העבודה בהערכה לאחר 5 שנים.

האימון המשולב שכלל תוכנית מוטיבציה היה טוב יותר מהאימון בלבד. לאחר 5 שנים, למטופלים היה שיפור משמעותי במוגבלויות, עוצמת הכאב ויכולת העבודה.

מיגבלות המחקר כללו קשיים בהערכה אובייקטיבית של מוטיבציה והיענות עם המשטר המומלץ; כלליות מוגבלת ומגעים טיפוליים תכופים יותר בקבוצת המוטיבציה.

נראה כי ייעוץ מקיף ואסטרטגיית מידע, וכן חיזוק טכניקות, הן נקודות חשובות בתוכנית המוטיבציה במטרה להשיג תוצאות חיוביות, סיכמו החוקרים.

Spine. 2005;30:995-1000

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה