כאב

מהו הטיפול המועדף לשברים בעצם הירך בילדים? (Lancet)

הטיפולים בשברים פמורליים בילדים מגוונים מאוד, והידע עליהם נובע בעיקר מתיאורי מקרה. מחקר חדש בא לבדוק את שיעורי האיחוי הלא תקין אחרי קיבוע חיצוני ואחרי שימוש מוקדם ב- hip spica cast, לתיקון שברים בעצם הירך בילדים.

במחקר השתתפו 108 ילדים בגילאים 4-10, עם שברים בעצם הירך. הילדים הוקצו באופן אקראי לקיבוע חיצוני או לטיפול ב- hip spica. התוצאה הראשונית הוגדרה כאיחוי לא תקין שנתיים אחרי השבר. תוצאה שניונית היתה הערכה בשאלונים של הטיפול ע”י הילדים והוריהם.

מבין 60 הילדים שטופלו ב- hip spica, 56 הגיעו להערכה אחרי שנתיים. ששה ילדים (11%) נזקקו לטיפול נוסף בגלל איחוי לא תקין. מבין 48 הילדים עם קיבוע חיצוני, 45 הגיעו להערכה אחרי שנתיים. שני ילדים (4%) סבלו משברים ו- 5 ילדים (11%) נזקקו לתיקון ניתוחי של הקיבוע. נמצא כי שיעורי האיחוי הלא תקין היו גבוהים יותר בקבוצה שטופלה ב- hip spica, לעומת הילדים עם הקיבוע החיצוני. מבחינת מדדי שביעות הרצון מהטיפול, לא נמצא הבדל בין הקבוצות.

החוקרים הסיקו, כי ל- hip spica אין מקום חשוב בטיפול בשברים פמורליים בילדים. החוקרים הציעו כי תיערך השוואה בין טיפול בקיבוע חיצוני לבין טיפול ב- flexible intramedullary nails.

Lancet 2005; 365: 1153-58

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה