כאב

קואנזים Q10 יעיל במניעת מיגרנה (Neurology)

תוספת יומית של קואנזים Q10 הינה סבילה היטב ומפחיתה את תדירות כאבי הראש באלו הסובלים ממיגרנה, על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון פברואר של Neurology.

מטבוליזם אנרגיה הדומה ל-CoQ10, יעיל במניעת מיגרנה, כותב ד”ר פיטר סנדור מציריך, שוויץ ושותפיו.

במחקר כפול סמיות אקראי, בדק הצוות CoQ10 לעומת פלצבו ב-42 חולי מיגרנה בגילאים 18-65 שנה. החולים קיבלו פלצבו למשך חודש, ולאחר מכם חולקו באקראי לקבלת 100 מ”ג  CoQ10 או פלצבו 3 פעמים ביום. המשתתפים התבקשו להשלים יומן מיגרנה.

המשתנה העיקרי בנמדד היה שינוי התדירות ההתקפים ב-4 חודשים בהשוואה לחודש הראשון. למשתתפים בקבוצת CoQ10 היה שינוי יותר משמעותי בתדירות ההתקפים (p = 0.05). רק במטופלי CoQ10 היתה ירידה מתמשכת בתדירות ההתקפים בין חודשים 1-4, ו-50% קצב תגובה גבוה יותר לתדירות כאבי ראש במטופלי פלצבו.

מדדים משניים כללו ירידה בימי מיגרנה, ממוצע משך ליום, ממוצע חומרה ליום, ימים עם בחילות או הקאות, ומספר יחידות ממוצע של תרופות אנטי מיגרנה ליום.

מספר ימי כאב הראש היה שונה בין חודש 1 ל-4 (p = 0.04) בקבוצת CoQ10 בלבד. השינוי בין תחילת המחקר לחודש 4 במספר הימים עם בחילה היה שונה בין הקבוצות. כמו כן, חומרה ממוצעת השתנתה בין הקבוצות.

המספר הדרוש לטיפול ל-50% תגובה היה 3. מטופל אחד מקבוצת הפלצבו הפסיק בשל צרבת, ומטופל אחד מקבוצת CoQ10 הפסיק בגלל אלרגיה עורית.

בגלל הסבילות המצויינת שלו, CoQ10 הינו מועמד לילדים ונשים בהריון.

Neurology 2005;64:713-715

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה