כאב

מיגרנה עם אאורה ואובדן ראייה היא גורם סיכון לשבץ בנשים

מיגרנה עם אאורה ויזואלית הקשורה לאובדן ראייה הינה גורם סיכון לשבץ איסכמי בנשים צעירות. לא כל סוגי האאורות הויזואליות חוזות סיכון, אומרים החוקרים ממחקר מניעת שבץ בנשים צעירות.

ד”ר סטיבן קיטנר מאונ’ בולטימור במרילנד הציג ממצאים אלו בכנס שבץ בינלאומי 2005. ממצאים קודמים מהמחקר הצביעו על כך שכל סוג של אאורה ויזואלית עם מיגרנה הינו גורם סיכון.

המחקר כלל 963 נשים בגילאים 15-49. מטרת האנליזה הנוכחית היתה לקבוע את חשיבות אובדן הראייה לעומת נקודות וקווים עם אאורה ויזואלית וסיכון לשבץ איסכמי ב-542 נשים שאובחנו עם שבץ איסכמי. 614 נשים היו נבדקות ביקורת ורואיינו בשיחה אקראית והותאמו לפי גיל, גזע ואזור גאוגרפי.

נבדקות התאימו להגדרה של אאורה ויזואלית אם ראו בעבר נקודות, קווים או אור מרצד במהלך כאב ראש או אם היה להן כאב ראש עם אובדן ראייה. לנבדקות היה צריכים להיות לפחות שני אירועים של כאב ראש עם אאורה בשנה החולפת.

ד”ר קיטנר דיווח כי מיגרנה עם אאורה ויזואלית קשורה לאובדן ראייה יותר מסיכון כפול לשבץ איסכמי. סיכון זה הוא עדיין נמוך יחסית… 1 ל-5,000 נשים צעירות לשנה עם שבץ איסכמי.

החוקרים ציינו כי ניתן להפחית את הסיכון לשבץ באנשים הסובלים ממיגרנה עם אאורה ויזואלית ואובדן ראייה. נבדקות הסובלות משבץ נוטות ללקות בהשמנת יתר, יתר לחץ דם ומעשנות. ירידה במשקל, פעילות גופנית ודיון לגבי  שימוש באמצעי מניעה אורלים הכרחיים בנשים אלו.

כל אדם, ללא קשר לגיל, עם הופעה חדשה של סימפטומים ויזואלים עם כאב ראש אסור לו להניח כי הם קשורים למיגרנה. אלו עשויים להיות סימפטומים של TIA או התחלת שבץ, ויש להיבדק מיד. ד”ר קיטנר ציין כי הממצאים הינם מקדמים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה