כאב

MRI היא שיטת הדמייה טובה לנשים הרות עם כאבים ברביע ימני תחתון (Radiology)

במחקר חדש עולה, כי MRI היא שיטת הדמייה טובה להערכה של נשים הרות עם כאבים ברביע ימני תחתון. לפי החוקרים, רזולוציה טובה של רקמות רכות וחוסר בקרינה מייננת, הופכים את ה- MRI לכלי טוב להדמיית נשים הרות.

במחקר השתתפו 23 נשים הרות בגילאים 19-34, שסבלו מכאבים חריפים ברביע ימני תחתון. כל הנשים עברו בדיקת MRI, כאשר שני רדיולוגים העריכו את תוצאות הבדיקה והשוו אותן עם המהלך הקליני ועם ממצאים שעלו בניתוחים ובפתולוגיה.

מתוך 23 הנשים שנבדקו, ב- 20 ניתן היה להדגים את התוספתן. ארבע עשרה מתוך החולות קיבלו טיפול רפואי. מתוך 7 החולות שעברו ניתוח, 4 סבלו מדלקת של התוספתן ו- 3 סבלו מתסביב שחלתי. שתי חולות סבלו מאבצס באגן הירכיים כתוצאה מדלקת של התוספתן ועברו ניקוז דרך העור.

בהשוואה של הממצאים מה- MRI לממצאים הקליניים נמצא, כי ב- 3 מתוך 4 הנשים שסבלו מדלקת בתוספתן, ניתן היה לראות ב- MRI סימני דלקת והתעבות של הדופן בתוספתן. בכל 3 החולות שסבלו מתסביב שחלתי, ניתן היה לראות מסה שחלתית או סימני דלקת ב- MRI. שתי החולות שסבלו מאבצס נתגלו ב- MRI, וה- MRI הדגים בהצלחה 17 מתוך 19 התוספתנים הבריאים.

לפי החוקרים, הדמייה של נשים הרות בעזרת MRI, לבדיקה של כאבים ברביע ימני תחתון, נראית כמו שיטה מבטיחה. עם זאת מציינים החוקרים, כי US היא עדיין שיטת ההדמייה המומלצת לנשים הרות, במיוחד בטרימסטר ראשון. בזמן הטרימסטר הראשון MRI אינו מומלץ, ויש לעשותו רק אם זה חיוני מבחינה קלינית.

Radiology. 2005;234:445-451

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה