כאב

Treadmill Training וגירוי נוירומסקולרי עוזרים לחולי שבץ (J Rehab Research Devel)

 אימון טרידמיל (Treadmill Training) נתמך ע”י משקל גוף בשילוב גירוי נוירומסקולרי תיפקודי עם אלקטרודות תוך שריריות (FNS-IM) עשוי לשפר את ההליכה בחולים שעברו שבץ, כך על פי החוקרים.

לאחר שבץ, קשיי הליכה מתמשכים גורמים לנפילות מחלישות ותיפקוד תנועתי דל, על פי ד” ג’ניס דאלי, מביה”ס לרפואה בקליבלנד, אוהיו, בגיליון נובמבר/דצמבר של Journal of Rehabilitation Research and Development. שיחזור אופן ההליכה יכול למנוע תוצאות אלו.

החוקרים בדקו אפשרויות טיפול לאוכלוסיה זו. 16 חולים אשר היו יותר מ-12 חודשים לאחר השבץ נבחרו באקראי לאחת משתי הקבוצות. הקבוצה הראשונה קיבלה 12 שבועות טיפול, 4 פעמים בשבע ל-90 דקות כל פעם. האימון כלל 30 דקות מתיחות וקואורדינציה, 30 דקות אימון הליכה על הקרקע, ו-30 דקות אימון נתמך משקולות על טרידמיל. הקבוצה השנייה קיבלה את אותו הטיפול ובנוסף FNS-IM לכל סוג אימון.

15 משתתפים סיימו את הטיפול, ו-10 השלימו מעקב של 6 חודשים לאחר סוף הטיפול (4 בקבוצה הראשונה ו-6 בשניה).

לא נמצאו עליות משמעותיות לאחר הטיפול בשיא כיפוף מפרק הירך באף אחת מהקבוצות. בקבוצה הראשונה לא היתה עלייה משמעותית באף אחד ממרכיבי ההליכה לאחר הטיפול או בתקופת המעקב. עם זאת, למשתתפי הקבוצה השניה היתה עלייה משמעותית בשיא כיפוף הברך וכיפוף (dorsiflexion) הקרסול. עליות אלו נשמרו לאחר 6 חודשים.

FNS-IM משרה פעילות חשמלית בשריר ומספק אמצעי למתיחת השריר שלא נימתח קודם לכן באופן רצוני. באופן דומה, FNS-IM הפעיל באופן חוזר ונשנה שרירים שלא היו תחת שליטה רצונית (עייפות שריר).

פעילות שריר מושרת חשמלית איפשרה להתאמן על תנועות קואורדינציה של הגפיים.

החוקרים ציינו כי פרוטוקולים קודמים אשר השתמשו ב-FNS-IM בלבד דרשו 6 עד 18 חודשי טיפול לקבלת עלייה בקינמטיקת ההליכה. התגובה הקצרה יותר לטיפול יכולה לנבוע מיתרונות שילוב FNS-IM עם אימון טרידמיל נתמך משקולות.

J Rehab Research Devel 2005;41:807-820

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה